مراسم یاد خاطره جانباختگان زلزله بم عصر امروز در بهشت زهرا بم برگزار شد.

بیستمین سال گرامی داشت جان باختگان زلزله بم، با حضور استاندار کرمان ، معاون وزیر راه و شهر سازی وجمعی از مردم بم برگزار شد.

در این مراسم حجت السلام دانشی امام‌جمعه بم‌گفت : حادثه جانکاه زلزله از ابعادمختلف باید مورد دقت ما قرار گرفته و یاد عزیزان از دست رفته زلزله بم گرامی داشته شود .

وی افزود: زلزله بخشی از زندگی و تاریخ بم است خاطرات زلزله بم باید ثبت و ضبط شود.

امام جمعه بم بیان کرد: زلزله بم‌درس‌ها و پند‌های زیادی برای ما دارد اما کمبود‌های باقی مانده زلزله باید جبران شود الان بیش از ۲هزار کوچه خاکی در بم داریم و آسفالت آن عزم‌ملی می طلبد.

وی اظهار کرد: حل این مشکل از توان شهرستان خارج است،  ۲۰ سال از زلزله گذشته و امیدواریم در آینده مشکل عمران شهری بم برطرف شود.

حجت الاسلام غضنفر آبادی گفت : مردم بم قدردان نظام‌مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند ،بم زیبا مستحکم ساخته شده است امروز بم تنها نیست خواسته‌ها و مطالبات شهر بم باید انجام‌پذیرد مامردم بم قدردان انقلا ب و شهدا هستیم .

فداکار استاندار کرمان نیز در این مراسم‌گفت: بعد از زلزله آیین نامه‌های ساخت و ساز عوض شد و بم  علی رغم آن اتفاق بزرگ از دل ویرانه‌ها سر بلند کرده و دوباره بر پا و باز سازی شد.

وی افزود: توسعه خوبی در بم اتفاق افتاده ،از طرفی بم ظرفیت خوبی در کشاورزی و صنعت دارد.

آئینی معاون وزیر راه شهرسازی نیز دراین مراسم گفت : فرزندان بم به عنوان سفیران مقاوم سازی مسکن به سراسر کشور در ۱۰۵ شهر حضور پیدا کردند و پیام باز سازی و مقاوم سازی و استحکام سازی را به مردم ایران و مسولین  تاکید کردند.

وی افزود: تعداد ۶۰ هزار خانه ناپایدار در کشور جمع شده و این‌مدیون مردم شهر بم است، نام بم همشه ماندگار است ، امیدواریم زلزله بم و این حادثه در هیچ جای کشور تکرار نشود و ما باید کمک کنیم تاریکی های بم روشن شود.

برچسب ها: زلزله ، مقاوم سازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.