لاوروف: آرژانتین برای عضویت در سازمان بریکس نیازمند زمان است

وزیر خارجه روسیه عضویت آرژانتین در سازمان بریکس را مستلزم زمان برای فکر کردن این کشور روی این موضوع دانست.

سازمان بریکس متشکل از روسیه، چین، هند، آفریقای جنوبی، و برزیل با هدف خاتمه دادن به جهان تک قطبی به رهبری آمریکا تشکیل شده است. از این رو، کشور‌های زیادی به دنبال عضویت در این نهاد با هدف بهره بردن از امتیاز یک نهاد غیرغربی هستند.

به گزارش تله تریدر، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه امروز (سه شنبه) اعلام کرد آرژانتین در حال حاضر در حال بررسی شرایط پیوستن یا نپیوستن به سازمان بریکس و همکاری با این اتحاد در آینده است. 

دعوت از آرژانتین برای عضویت در سازمان بریکس در نشست سران این سازمان در ماه اوت سال جاری میلادی انجام شد. 

لاوروف در این زمینه خاطر نشان کرد: به تازگی بریکس از اعضای جدید شامل ایران، مصر، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، و اتیوپی دعوت کرده است که در این سازمان عضو شوند. با این حال، آرژانتین در حال حاضر نیازمند زمان به منظور فکر کردن بر روی این موضوع است. 

وی افزود: بدیهی است که علاقه آمریکای لاتین برای اتحاد بسیار قوی است، اما با ورود اعضای جدید به بریکس، این نهاد چند وجهی خواهد شد و دستیابی به توافقات مستلزم زمان بیشتری است. 

دیانا موندینو، وزیر خارجه جدید آرژانتین دعوتنامه سازمان بریکس برای عضویت بوینس آیرس در این نهاد را رد کرده است، اقدامی که با توجه به علاقه کشور‌های مختلف برای عضویت در سازمان خارج از حیطه اختیارات غرب عجیب به نظر می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار