وزیر ورزش و جوانان تاجیکستان گفت: گسترش روابط اقتصادی با ایران در کنار سایر برنامه‌ها در اولویت است.

عبدالله رحمان زاده رئیس کمیته کار و وزیر ورزش و جوانان تاجیکستان  عصر سه‌شنبه در نشستی با تشکل بین‌المللی جوانان و اتاق بازرگانی یزد گفت: کشور تاجیکستان در حوزه‌های مختلف اقتصادی دارای ظرفیت‌های خوبی است که می‌توانیم با همکاری جمهوری اسلامی ایران این ظرفیت‌ها را موفق‌تر کنیم.

وی به ظرفیت‌های کشور خود پرداخت و ادامه داد: با توجه به منابع طبیعی که در تاجیکستان وجود دارد ما می‌توانیم از این ظرفیت‌ها در راستای تقویت اقتصاد کشورمان نیز گام برداریم و از کشور جمهوری اسلامی نیز می‌توانیم در این مسیر استفاده کنیم.

وزیر ورزش و جوانان تاجیکستان بیان کرد: کشور ایران سرمایه‌های عظیمی مانند نیروی انسانی موفق دارد که این تعاملات می‌تواند به ما کمک کند تا در ۲ کشور نیروی انسانی را تقویت کرده و مسیر پیشرفت را دنبال کنیم و موضوع با جدیت پیگیری می‌شود.

رحمان زاده اظهار کرد: تاثیر اقتصاد در حوزه‌های مختلف بسیار مشخص است و اگر بتوانیم اقتصاد را تقویت کنیم می‌توانیم حوزه‌های مختلف دیگر را نیز پیشرفت دهیم.

همچنین زهیر حاجی حسینی مدیرکل ورزش و جوانان یزد با اشاره به سفر هیات تاجیکستانی گفت: این سفر با هدف تبادل تجربیات و همکاری مشترک ایران و تاجیکستان انجام شده و هدف اصلی سفر توجه ویژه به حوزه جوانان در بین دو کشور است و امیدواریم بتوانیم با این اشتراکات موجود به سند همکاری مشترک و موثر برسد که لازمه آن تشکیل کارگروه مشترک و دوستی بین جوانان یزد و تاجیکستان است.

وی با بیان اینکه تشکیل کارگروه مشترک را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و امیدواریم بتوانیم از این طریق تبادل تجربیات داشته باشیم افزود: یکی از ظرفیت‌های یزد در کنار گردشگری بحث اقتصادی است و این هم مرهون تلاش‌ها و زحمات بخش مردمی است و امیدواریم بتوانیم تبادل‌های مشترکی داشته باشیم.

محمد دستمالچیان رییس اتاق بازرگانی یزد با بیان اینکه این استان دومین شهر معدنی و در حوزه صنعت رتبه چهارم کشور را دارد گفت: معمولا شهر‌ها در جا‌های خوش آب و هوا شکل می‌گیرند، اما شهر یزد در بیایان شکل گرفته و با وجود محرومیت‌ها توانسته شهری جهانی ثبت شود و این نشان می‌دهد که مردمان این شهر سرمایه‌های اصلی آن هستند.

دیدار با استاندار یزد، بازدید از ظرفیت‌های گردشگری ورزشی، نشست با جوانان موفق و کارآفرین، بازدید از شهرک صنعتی، بازدید از بافت تاریخی و نشست با جوانان فعال علمی ادبی و ورزشی از دیگر برنامه‌های وزیر تاجیکستانی در سفر به یزد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.