رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: سردشت با ۷۸.۳ میلی‌متر بارندگی، پربارش‌ترین شهر جنوب آذربایجان‌غربی در پاییز امسال بود.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: بارش‌های پاییز امسال در سردشت در مقایسه با میانگین پارسال این شهر ۵۴ درصد و در مقایسه با میانگین بلندمدت ۶۳ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه ارومیه با میانگین بارش ۲۲.۹ میلی‌متر کم‌بارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در پاییز امسال بود، اضافه کرد: میزان بارش‌های ارومیه به عنوان کم‌بارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در مقایسه با پاییز سال گذشته ۴۲ درصد و در مقایسه با میانگین بلند مدت ۷۶ درصد کاهش پیدا کرده است.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد افزود: در پاییز امسال به طور میانگین ۵۳.۳ میلی‌متر بارندگی در آذربایجان‌غربی ثبت شد که این میزان بارش در مقایسه با ۵۷.۱ میلی‌متر بارندگی پارسال ۷ درصد و در مقایسه با میانگین بلند مدت بارش‌ها نیز ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

 محمدپور ادامه داد: در همین مدت میانگین بارش‌ها در مهاباد ۲۵.۳ میلی‌متر ثبت شد که در مقایسه با میانگین بارش‌های سال قبل ۶۱ درصد و در مقایسه با میانگین بلند مدت ۷۸ درصد کاهش پیدا کرده است.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد با اشاره به اینکه دمای هوای آذربایجان‌غربی پاییز امسال کاهش پیدا کرده بود، گفت: امسال میانگین دمای هوا در استان ۱۰.۱ درجه سانتی‌گرادبود که در مقایسه با سال قبل ۲ دهم (۰.۲) درجه کاهش پیدا کرده بود و در مقایسه با میانگین بلندمدت که ۷.۵ درجه بود، ۲.۶ درجه سانتی‌گراد گرم‌تر شده بود.

وی اضافه کرد: در همین مدت میانگین دمای هوای مهاباد نیز ۱۱.۳ درجه بود که در مقایسه با میانگین پاییز پارسال ۲ درجه کاهش و در مقایسه با میانگین بلند مدت ۲.۷ درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا کرده بود.

محمدپور با اشاره به ورود سامانه بارشی از اوایل هفته جاری به آذربایجان‌غربی نیز گفت: زمستان در استان با بارش برف و باران آغاز شد و بیشتر تمرکز بارش‌های حاصل از این سامانه در جنوب استان بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.