در طرح کلید به کلید؛

ساکنان بافت فرسوده با ۴۰ درصد تخفیف زمین می‌گیرند

ساکنان بافت فرسوده شهری خراسان جنوبی در طرح کلید به کلید، با ۴۰ درصد تخفیف زمین دریافت می‌کنند.

الله‌پور رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: طرح کلید به کلید از اقدامات دولت سیزدهم برای بازسازی و نوسازی بافت فرسوده شهری است.

او با بیان اینکه امدادرسانی و خدمات دهی در زمان بحران‌ها در بافت فرسوده شهری به دلیل کم عرض بودن کوچه‌ها و وجود معابر کمتر از ۶ متر در سطح شهر امکان پذیر نیست و به سختی انجام می‌شود، افزود: برای اینکه ساکنان بافت فرسوده نسبت به نوسازی خانه‌های خود تشویق شوند، طرح کلید به کلید توسط وزارت راه و شهرسازی اجرایی شده است.

الله‌پور بیان کرد: در قالب این طرح ساکنان بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی می‌توانند از زمین دولتی با کاربری مسکونی استفاده کنند.

رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی عنوان کرد: در این طرح دولت موظف شده است زمین ساکنان بافت فرسوده را پس از اعلام قیمت کارشناسی خریداری و زمین مسکونی با ۴۰ درصد تخفیف به فرد تحویل دهد.

او ادامه داد: در صورتی که ارزش زمین دولت بیشتر از زمین شخص باشد مازاد هزینه زمین، به صورت ۵ ساله برای فرد تقسیط می‌شود.

الله‌پور تصریح کرد: همچنین افرادی که زمین دولتی مسکونی تحویل می‌گیرند می‌توانند از تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن نیز استفاده کنند.

رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار کرد: هم اکنون بیرجند ۲۳ هکتار بافت فرسوده و ۲۲۵ هکتار سکونت گاه غیرسمی دارد.

او گفت: در خراسان جنوبی ۵۴۶ هکتار بافت فرسوده، ۲۳۷ هکتار سکونت گاه غیررسمی و ۱۳۶ هکتار بافت تاریخی شناسایی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.