۱۴ هزار و ۱۵۱ بیمار خاص و صعب‌العلاج زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارد

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: این نهاد برای درمان بیماران خاص و صعب‌العلاج استان در ۹ ماهه امسال ۵۳۰ میلیارد و ۹۱۵ میلیون ریال هزینه پرداخت کرد.

علیرضا اصغرزاده گفت: در حال حاضر ۱۴ هزار و ۱۵۱ بیمار خاص و صعب‌العلاج در استان زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته و نشان‌دار شده‌اند که از این تعداد هشت هزار و ۳۱ نفر زن و پنج هزار و ۹۴۶ نفر مرد هستند.

وی افزود: تاکنون ۵۱ بیماری خاص و صعب‌العلاج در سامانه بیمه سلامت بارگذاری شده است و هزینه‌های درمان این بیماران از سوی این نهاد بیمه‌گر جبران می‌شود که شامل انواع سرطان‌ها، انواع پیوند‌های عضو، تالاسمی، اُتیسم، بال پروانه‌ای، SMA، بیمار‌های قلبی و اعصاب و روان است.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری همچنین از نشان‌دار کردن هزار و ۵۸۱ زوج نابارور در استان خبر داد و گفت: برای درمان این زوج‌های نابارور طی ۹ ماهه امسال ۶ میلیارد و ۹۸۵ میلیون ریال هزینه شده است.


بیشتر بخوانید


اصغرزاده افزود: در راستای کمک به اجرای طرح جوانی جمعیت نیز با ۱۱ مامای دارای مطب و پروانه معتبر جهت ارائه مراقبت‌های بارداری به مادران باردار قرارداد بسته شده است.

به گفته وی، امسال بابت ارز ترجیحی دارو نیز ۵۰۴ میلیارد و ۷۰۱ میلیون و ۲۶۶ هزار ریال هزینه پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری، تعداد معلولان زیر پوشش بیمه سلامت را ۱۳ هزار و ۸۵۰ نفر اعلام کرد و گفت: در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای با اداره‌کل بهزیستی استان برای نشان‌دار کردن معلولان استان بسته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار