مدیر کل هواشناسی استان از کاهش ۳۱ درصدی بارش‌های استان اردبیل خبر داد.

مجید کوهی با بیان اینکه در مهر ماه ۱۴۰۲، متوسط بارش استان نسبت به بلندمدت با افزایش قابل توجهی همراه بود، اما در ماه های آبان و آذر بارش های مورد انتظار، دریافت نشد، گفت: علیرغم رشد ۳۳ درصدی بارش ها نسبت به پاییز سال ۱۴۰۱، در نهایت پاییز ۱۴۰۲ با ۳۱ درصد کاهش بارش برای استان و ۴۴ درصد کاهش برای کل کشور نسبت به بلندمدت خاتمه یافت.

مدیر کل هواشناسی استان افزود: متوسط بارش استان در پاییز امسال برابر با ۵۹ میلی متر بوده است و نسبت به میانگین پاییز سال های گذشته که در حدود ۸۶ میلی متر می باشد، کاهش ۲۷ میلی متری یا ۳۱ درصدی را نشان می دهد.

به گفته او، در بین شهرستان های استان نیز شهرستان نیر، با ۶۳ درصد کاهش، بیشترین افت بارش را در بین شهرستان های استان داشته و شهرستان های کوثر و نمین با ۵۳ درصد و اردبیل با ۴۳ درصد کاهش، در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

مدیر کل هواشناسی استان تصریح کرد: شدت کاهش بارش در شهرستان های شمالی استان کمتر بوده و کمترین میزان کاهش در شهرستان بیله سوار، با ۸ درصد، به وقوع پیوسته است.

کوهی افزود: در کل کشور فقط ۲ استان خراسان شمالی و گلستان، بارش فراتر از نرمال دریافت نموده و در مجموع، ۵ استان وضعیت بارشی مطلوب تری نسبت به استان اردبیل را داشته اند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار