نخستین استارتاپ دانش سنتی محیط زیست با معرفی برترین‌ها در دانشگاه آزاد شهرکرد به کار خود پایان داد.

عباس جعفری دبیر علمی استارت‌آپ محیط زیست گفت: در این دوره از رقابت ها، شتاب‌دهنده‌ها و شرکت‌ها، تیم‌های برگزیده را شناسایی و مورد حمایت قرار دادند و نهایتاً ایده‌ها به مرحله تولید محصول، تولید انبوه و تجاری‌سازی می‌رسند.

وی افزود: تیم محیط‌رو به سرپرستی فرزانه بصیری با ایده گردشگری پایدار در مناطق تحت حفاظت محیط زیست، تیم تراریخته به سرپرستی عباس دوستی با ایده کیت تشخیص سریع تراریخته و تیم سالی‌مهر به سرپرستی سیما قدرتی با ایده گیاهان دارویی در ترک اعتیاد به عنوان گروه‌های اول تا سوم انتخاب و تجلیل شدند.

جعفری اضافه کرد: استارت‌آپ معمولاً فرایندی ۵۴ ساعته یا سه روزه دارد که در بدو ورود، برای شرکت‌کننده‌ها کارگاه‌های توانمندسازی برگزار شد و پس از آن نماینده هر تیم به ارائه ۶۰ ثانیه‌ای ایده گروهی خویش پرداخت که متعاقب آن، عملیات رأی‌گیری و داوری اولیه بر اساس ملاک‌هایی از جمله نو بودن ایده در سطح ملی یا بین‌المللی ، اصالت ایده، نوآوری و خلاقیت، مهارت ارائه، دوستدار محیط زیست، ارتباط ایده با دانش سنتی محیط زیست و کارآیی و قابلیت تولید و تجاری شدن ایده، انجام شد و از بین تیم‌های مختلف، مجموعاً ۶ تیم حائز بیشترین امتیاز، به مرحله دوم راه پیدا کرد.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: این تیم‌ها زیرنظر راهبر‌های استارت‌آپ که عمدتاً متخصصان کسب و کار و فعالان موفق دانش‌بنیان بودند، به فعالیت خود ادامه دادند و نسبت به تکمیل بوم کسب کار برای رسیدن به ثروت اقدام کردند.

جعفری با اشاره به اینکه شناسایی زیست‌بوم‌ها و ذخایر ملی از مهمترین دستاورد‌های استارت‌آپ ویکند دانش سنتی محیط زیست است، گفت: باتوجه به اینکه روند برگزاری استارت‌آپ بصورت تیم‌محور است، افراد در قالب تیم‌های ۳ تا ۷ نفره شرکت داشتند. تعداد افراد شرکت کننده در این استارت‌آپ، نزدیک به ۱۶۰ نفر بود که در قالب ۳۴ تیم و ۱۳ محور از نقاط مختلف کشور شرکت کردند.

تیم‌ها متشکل از جامعه دانشگاهی شامل ترکیب اساتید، دانشجویان و هم‌چنین غیردانشگاهیان شامل متخصصان و فعالان محیط زیست، گیاهان دارویی، شیمی، بیولوژی و فرهنگی بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.