فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (صلی الله علیه و آله) سپاه گفت: امسال این مجموعه ۶۱ کلان طرح را در دورترین مناطق کشورمان در حال اجرا دارد.

سردار عبدالرضا عابد امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاورد‌های قرارگاه خاتم که در دانشگاه تبریز برپا شده است  گفت: بیشتر این طرح‌ها در جریان سفر‌های استانی رئیس جمهور مصوب شده است که حوزه‌های مربوط به مدیریت شهری مثل قطار شهری، آبرسانی، پالایشگاهی و گازرسانی را شامل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه قرارگاه خاتم برای اجرای طرح‌های عمرانی و مهندسی در کنار دولت مردمی است خاطرنشان کرد: در این رابطه تمام امکانات فنی و مهندسی قرارگاه در خدمت دولت سیزدهم است و برای اجرای طرح‌های دستگاه‌های اجرایی از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کنیم.

وی یکی از مهمترین و بزرگترین طرح‌های جاری قرارگاه خاتم را ساخت و تجهیز پالایشگاه مهر در هرمزگان اعلام کرد و ادامه داد: این پالایشگاه که در غرب بندرعباس و در زمینی به مساحت ۶۵ هکتار در حال ساخت است، ظرفیت پالایش ۱۲۰ هزار بشکه در روز را دارد که عملیات اجرایی آن در ۲ فاز تعریف شد و اکنون اجرا می‌شود.

به گفته فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه پیشرفت فیزیکی پالایشگاه مهر بندرعباس حدود ۶۰ درصد است که تلاش می‌شود در موعد مقرر و پیش از زمان بندی تعریف شده به مورد بهره برداری برسد.

سردار عابد یادآور شد: امروز شاهد اجرای انواع طرح‌ها در بخش‌های کشاورزی، سدسازی، راه سازی و مسکن و به خصوص معادن توسط این مجموعه در استان‌های مختلف هستیم.

وی ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس را یکی از مهمترین و از افتخارات فنی، مهندسی و عمرانی قرارگاه خاتم النبیاء (صلی الله علیه و آله) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: این پالایشگاه که به عنوان دومین پالایشگاه تولید بنزین در جهان است، به همت مهندسان و کارشناسان ایرانی و بومی ساخته شد.

وی گفت: در حال حاضر نیز ۱۰ کلان طرح آبرسانی، سدسازی، قطار شهری و مخازن توسط قرارگاه خاتم در کشور در حال اجرا است که تلاش بر این است تمام این طرح‌ها در اسرع وقت به اتمام رسیده و برای بهره مندی اقتصادی کشور آماده افتتاح شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه برای افتتاح نمایشگاه دستاورد‌ها و توانمندی‌های این مجموعه در دانشگاه تبریز به این شهر سفر کرده است.

این نمایشگاه از امروز شنبه تا ۶ دی ماه در سالن جویبار مرکز علم و فناوری دانشگاه تبریز دایر است و علاقه مندان می‌توانند از ساعت ۹ تا ۱۷ از آخرین فناوری‌های فنی و مهندسی این مجموعه در عرصه‌های مختلف بازدید کنند.

تعداد ۱۱ غرفه در زمینه‌های راه و شهرسازی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، صنعت و معدن، نیرو و کشاورزی، دریایی، نفت، گاز و پتروشیمی، طرح‌های استانی آذربایجان شرقی و ارتباط با نخبگان آخرین دستاورد‌های خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.