هوای شهر سمنان و شاهرود ساعت ۱۰ صبح شنبه در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس و هوای شهر گرمسار در وضعیت زرد و قابل قبول قرار دارد.

کارشناسان بار‌ها اعلام کردند منشا آلودگی شهر سمنان به دلیل همجواری با پایتخت است که از سمت غرب وارد استان می‌شود، اما اکنون هوا در غرب استان سمنان در وضعیت زرد قرار دارد و این داده‌ها فرضیه ورود آلودگی به مرکز استان از پایتخت را تا حدی کم‌رنگ و ناموجه می‌کند، چرا که هوای گرمسار در غربی‌ترین شهرستان استان در وضعیت زرد است و عدد ۶۰ را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های سامانه پایش کیفی هوای کشور، هم‌اکنون کیفیت هوای سمنان و شاهرود در وضعیت نارنجی و کیفیت هوای شهر گرمسار در وضعیت زرد قرار دارد.

بر پایه داده‌های سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای شهر سمنان روی عدد ۱۰۹ و شاهرود روی عدد ۱۱۶ در وضعیت نارنجی است، در این شرایط به مردم شهر‌های سمنان و شاهرود توصیه می‌شود از تردد در فضای باز خودداری کنند.

سازمان هواشناسی از تداوم پایداری هوا همراه با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا خبر داده است.

بر اثر این ثبات و پایداری جوی، افزایش غلظت آلاینده‌ها، افزایش شاخص آلودگی هوا در حد «ناسالم برای گروه‌های حساس» و در صورت مهارنشدن منابع آلاینده ثابت و متحرک در مناطق پرتردد، «ناسالم برای تمام گروه‌ها» پیش‌بینی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.