امام جمعه شیراز با تصریح بر اینکه اگر می‌خواهیم جامعه پذیری را نیز رواج دهیم یک راه آن تشکیل خانواده است، گفت: در حقیقت بدون تشکیل خانواده نمی‌توان جامعه را سامان دارد.

آیت الله لطف الله دژکام، در خطبه‌های نماز جمعه شیراز گفت: در کشور حدود ۱۴ میلیون جوان داریم که در سن ازدواج هستند و بر اساس مطالعات انجام شده ۳۹ درصد آن‌ها اعلام کرده‌اند که انگیزه‌ای برای ازدواج ندارند.

او ادامه داد: علت عدم ازدواج این جوانان فقط نداشتن خانه، شغل و درآمد نیست بلکه برخی از همین جوانان به رغم برخورداری از شرایط مالی و اقتصادی مناسب حاضر به ازدواج و تشکیل خانواده نیستند.

دژکام اظهار کرد: برای هر یک از این جوانان که حاضر به ازدواج نیستند چه آن‌ها که امکانات و شرایط آنرا دارند و چه آن‌ها که ندارند باید راهکار مناسب ارائه کرد.

امام جمعه شیراز، با بیان اینکه بی توجهی نسبت به امر ازدواج و تشکیل خانواده منجر به بروز برخی انحرافات اجتماعی خواهد شد گفت: قطعا پیشگیری بهتر از درمان است و بهترین راهکار برای پیشگیری از وقوع برخی از انحرافات اجتماعی هم ازدواج و تشکیل خانواده است.

آیت الله دژکام افزود: اگر می‌خواهیم جامعه پذیری را نیز رواج دهیم یک راه آن تشکیل خانواده است و در نتیجه آن هم زوجین و هم فرزندان جامعه پذیر می‌شوند.

او ادامه داد: در حقیقت بدون تشکیل خانواده نمی‌توان جامعه را سامان دارد.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، با اشاره به در پیش بودن روز میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) گفت: عیسی مسیح (ع) و مادر مکرم ایشان حضرت مریم (س) در فلسطین بوده‌اند و بنابر این از همه بزرگان مسیحیت سوال داریم که چرا اجازه می‌دهید که این نسل کسی در جایی که پیامبر شما متولد شده رخ دهد.

آیت الله دژکام افزود: میلاد عیسی مسیح برای همه متدینین و پیروان اسلام ارزش دارد و شخصیت ایشان عزیز و عظیم است و باید احترام شود، اما بزرگان مسیحیت چگونه می‌توانند ببینند که در مقابل چشمان آن‌ها ۲۰ هزار انسان را به خاک و خون کشیده شده اند.

او ادامه داد: به نظر می‌رسد که جهان منتظر یک خبر بزرگی است، خبری که مسیحیان هم خشنود می‌شوند و آن اینکه در آخرالزمان، عیسی مسیح به همراه مهدی موعود باز خواهد گشت تا صلح، انسان دوستی و عدالت را یک بار دیگر به بشریت بیاموزد.

امام جمعه شیراز، با اشاره به پنجم دیماه روز ایمنی و ایمن سازی گفت: خاطره تلخی از زلزله بم (پنجم دیماه ۱۳۸۲) داریم، خانه‌هایی که غیر ایمن بود و بر سر ساکنان آن خراب شد.

آیت الله دژکام افزود: بعد از آن رهبر معظم انقلاب تمام مجموعه‌های دست اندرکار را ملزم کردند که خانه‌هایی که ساخته می‌شود در برابر زلزله ایمن باشند.

او ادامه داد: در کنار توجه به ایمن بودن ساخت و ساز‌ها در مقابل زلزله، این ساخت و ساز‌ها باید در مقابل مصرف انرژی هم استاندارد باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار