مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ۳ هزار مدرسه از گاز طبیعی استفاده می‌کنند، گفت: مشترکان گاز طبیعی در استان الگوی مصرف بهینه را رعایت کنند.

علیرضا شیخی مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با اشاره به بهره‌مندی ۳ هزار مدرسه استان از گاز طبیعی گفت: این مدارس در دوره سرد سال گذشته، بیش از ۵۹ میلیون مترمکعب مصرف داشتند که ضروری است همه نهاد‌ها و مدیریت آموزش و پرورش نسبت به رعایت الگوی مصرف مدارس اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی در خصوص رعایت الگوی مصرف صحیح گاز افزود: گاز مصرفی مدارس، مساجد، حوزه‌های علمیه و دارالقرآن‌ها رایگان محسوب می‌شود.

شیخی اضافه کرد: مدیریت این اماکن باید آگاه باشند این رایگان بودن زمانی خواهد بود که میزان مصرف آن‌ها در محدوده الگوی مصرف باشد.

وی با اشاره به ناترازی تولید و مصرف گاز در کشور اظهار کرد: در طول زمستان ما برای تامین گاز خانگی مجبور می‌شویم گاز بخش‌های صنعتی را محدود کنیم، اما از سوی دیگر شاهد مصرف ناصحیح از سوی اماکنی هستیم که گازشان رایگان است.

شیخی با بیان اینکه هر ساله افزایش مشترک وجود دارد، اما در تولید چندان افزایشی وجود ندارد، ادامه داد: برای افزایش راندمان و کنترل مصرف، باید دستگاه‌های گازسوز تبدیل به احسن شده و از دستگاه‌های با مصرف انرژی A استفاده شود.

وی با بیان اینکه مشترکان خوش‌مصرف در آیین‌نامه جدید اصلاح تعرفه‌های گاز تشویق می‌شوند، افزود: در آیین‌نامه جدید، بحث پاداش خوش‌مصرفی، هم برای بخش خانگی و هم بخش‌های غیرخانگی از جمله صنایع و مشترکان عمده در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی تاکید کرد: برای اینکه روند افزایشی مصرف گاز در استان ادامه نیابد و شاهد افت فشار یا قطعی نباشیم، نیازمند همراهی مردم برای کاهش مصرف هستیم.

برچسب ها: شرکت گاز ، گاز طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.