رئیس جمهور در جمع مردم گرگان گفت: مردم، مهمترین مولفه قدرت ایران در منطقه هستند.

رئیسی امروز پنجشنبه ۳۰ آذر در جمع مردم شهر گرگان گفت: خرسندم از اینکه امروز در جمع مردم گلستان هستم، مردمی که در عرصه‌های مختلف سیاسی امتحان خوبی پس داده اند.

او افزود: امروز در جمع مردمی هستم که وحدت و انسجام آن‌ها مثال زدنی است و مردم خونگرم فارس، ترکمن، بلوچ و ...، وفادار به نظام و ارزش‌های اسلامی کنار یکدیگر جمع شده اند و با تلاش و معنویت همزیستی می‌کنند.

رئیسی ادامه داد: وحدت مردم ایران دشمن را ناامید کرده و در واقع مهمترین مولفه قدرت ما در منطقه مردم هستند.

رئیس جمهور گفت: بعد از دور اول سفر خوشحالیم که با تلاش عزیزان لایروبی خلیج گرگان انجام شد و خلیج گرگان آباد شد و تبدیل به یک فرصت برای منطقه شده است.

او افزود: وزیر نفت با همکاری هلدینگ خلیج فارس مسئول تاسیس پتروشیمی در گرگان هستند.

رئیسی ادامه داد: وزیر نفت مامور شدند پتروشیمی گلستان را فعال کنند و شاهد پیشرفت چشمگیر این پروژه هستیم.

او افزود: امروز من و مدیران موظف به خدمت گزاری به مردم هستیم.

رئیس جمهور گفت: بنای ما به فسادزدایی است و اجازه ندهیم کوچکترین فسادی در سازمان های اداری لانه کند.

رئیس جمهور در جمع مردم گلستان با بیان اینکه بیش از ۷۰ روز است که مردم فلسطین درحال مقاومت هستند، گفت: همه در شگفت از مقاومت و پایداری یک گروه مقاومت در فلسطین هستند، این قدرت اتصال با خداست.

وی افزود: مردم اراده کرده‌اند کشور را پیشرفت دهند و ما امروز می‌توانیم بگوییم ایران کشور درحال پیشرفت است. دشمن می‌خواست تولید و رشد اقتصادی کشور را متوقف کند، ولی نتوانستند.

رئیسی تصریح کرد: امروز به تمامی تولید کنندگان، صنعتکاران و کشاورزان می‌گویم امروز این محل سنگر است باید برای استقلال و پیشرفت کشور تلاش کنیم.

وی افزود: می‌توانیم بگوییم ایران، ایرانِ پیشرفته و فناور است. آگاهان جهان ببینند چگونه مردم با اراده و جوانان ما کار می‌کنند و پیشرفت دارند.

رئیسی ادامه داد: می‌خواستند پیشرفت تولید را متوقف کنند، می‌خواستند رشد علم و فناوری را متوقف کنند، می‌خواستند صنعت نظامی ما را متوقف کنند، قصد دارند در کشور توسعه نباشد، اما هرگز موفق نشدند و باز هم موفق نمی‌شوند، چون ملت ایران اراده کرده در مقابل دشمنان بایستد و همه این موفقیت‌ها را داشته باشد.

او خطاب به صنعتگران، معدنکاران، تولیدکنندگان و فعالان عرصه‌های مختلف اقتصادی گفت: جایگاه فعالیت شما سنگر است و کشور می‌تواند در تامین کالا‌های اساسی خودکفا باشد و نیازی به واردات نداشته باشد و این ظرفیت در کشور وجود دارد و ما در بسیاری از عرصه‌ها توانستیم از واردکننده به صادرکننده تبدیل شویم.

رئیس جمهور بیان کرد: دانشمندان خواستند مانع دسترسی ما به واکسن کرونا شوند، اما ما از واردکننده به صادرکننده تبدیل شدیم و این موفقیت در زمانی به دست آمد که واکسن را به ما نمی‌دادند. در بسیاری از عرصه‌ها همین است و کشور می‌تواند خودکفا شود.

رئیسی ادامه داد: در زنجیره بسیاری از ذخایری که در کشورو جود دارد می‌توانیم ارزش افزوده و اشتغال ایجاد کنیم. در دولت به تبعیت از رهبر فرزانه و رهنمود‌های ایشان معتقدیم باید زنجیره تولید تکمیل شود تا ارزش افزوده و اشتغال ایجاد شود تا سودش به جامعه برسد.

وی گفت: برنامه دولت استفاده از همه ظرفیت‌هاست. در استان گلستان ظرفیت گردشگری بسیار خوبی داریم. در دور نخست سفر در حضور نماینده مقام معظم رهبری در استان و استاندار به مناطقی رفتیم و تاسف خوردیم که چرا این ظرفیت‌ها مغفول مانده‌اند. ظرفیت‌هایی که خدا موهبت کرد و نه تنها گلستان، بلکه کشور می‌تواند از آن بهره‌مند شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۱:۰۹ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
خدایی چی میکشه این اصلا انگار یه عالم دیگست