معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به افزایش جوندگان در اراضی کشاورزی، گفت: لازم است کشاورزان استانبه توصیه‌های کارشناسان برای مبارزه با این آفت توجه کنند.

علی دیانتی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به افزایش جوندگان مضر به ویژه موش‌ها به‌دنبال کاهش بارندگی، کاهش رطوبت خاک و بالا بودن دمای هوا و فعالیت تغذیه‌ای این آفت در سطح مزارع و باغات استان، گفت: لازم است تا کشاورزان و باغداران استان نسبت به تهیه طعمه مسموم فسفر دو زنگ و دادن یخ آب زمستانه برای مبارزه با آفت مطابق توصیه کارشناسان اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱.۵ تن طعمه مسموم توسط مدیریت حفظ نباتات توزیع شده، افزود: عدم مبارزه با موش در اراضی کشاورزی استان خسارت کمی و کیفی شدیدی از لحاظ محصولات تولیدی در مزارع و باغات، ایجاد خطر از نظر بهداشتی برای جوامع انسانی و قطع نوار‌های آبرسانی در آبیاری نواری به بار می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه هدف از مبارزه با موش‌ها حذف کامل موش‌ها از طبیعت نیست، ادامه داد: مزارع و باغ‌های کشاورزی استان باید برای بررسی وضعیت جانور و تراکم آن مورد بازدید‌های کافی و مستمر قرار گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۰۷:۵۹ ۰۲ دی ۱۴۰۲
متذکر باشید یک دلیل خیلی مهم که باید بهش آگاه بود،کم شدن پرنده های شکارچی منطقه است.متاسفانه بعد از استان‌های جنوبی حالا قاچاقچیان پرنده،هدفشون رو به این منطقه تغییر داده اند و در حال دزدیدن پرندگان شکارچی منطقه برای نفع مالی هستند که باعث برهم زدن چرخه تغذیه ای طبیعت و نامتوازن شدن تعداد جوندگان می شود و البته منقرض شدت پرندگان باارزش منطقه