یونیسف می‌گوید که بدون آب سالم کودکان بیشتری در غزه جان خود را از دست خواهند داد.

کاترین راسل، مدیر اجرایی آژانس کودکان سازمان ملل گفت: «میزان آبی که کودکان فلسطینی آواره در جنوب غزه دریافت می‌کنند کمتر از میزانی است که برای رفع نیاز‌های اساسی لازم است». 

به گزارش الجزیره، راسل هشدار داد: «بدون آب سالم، تعداد بیشتری از کودکان در روز‌های آینده به دلیل کم‌آبی و بیماری جان خود را از دست خواهند داد. کودکان و خانواده‌هایشان مجبورند از منابع آب ناامن که به شدت شور یا آلوده هستند استفاده کنند.»

راسل افزود: «در رفح برای صدها هزار نفر - که نیمی از آن‌ها تخمین زده می‌شود کودک باشند - سیستم‌های وضعیت آب و فاضلاب در وضعیت بسیار بحرانی هستند».

پیش از این، پزشکان غزه در گفتگو با رویترز هشدار داده بودند که در پی کمبود غذا و آب تمیز به زودی اپیدمی‌های زیادی در این باریکه محاصره شده گسترش خواهد یافت.

جیمز الدر، سخنگوی ارشد یونیسف هفته گذشته هشداد داد که «یک طوفان تمام عیار بیماری» آغاز شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
قطعا وجود قطعنامه هایی در سازمان ملل مبنی بر شناسایی حقوق فلسطینیان و امکان تعیین سرنوشت و تشکیل کشور در دوران پسا جنگ بسیار موثر و مفید خواهد بود ضمن انکه محکومیت اسرائیل در دادگاه لاهه به جرم نسل کشی و جنایت بر علیه بشریت و ملزم شدن اسرائیل به پرداخت خسارات های جنگ به ملت فلسطین می تواند کار را برای اسرائیل را برای جنایت های آتی بسیار سختتر نماید. همه درها باید بر روی اسرائیل بسته شوند.
آخرین اخبار