وزارت بهداشت غزه از افزایش شمار تلفات غیرنظامیان و شیوع بیماری‌های واگیردار در این باریکه خبر داد.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر جنگ همه جانبه‌ای را علیه مردم غزه آغاز کرده است و طی این مدت به پشتوانه آمریکا از انجام هیچ جنایتی فروگذار نکرده است. از این رو، تعجبی ندارد که شاهد روند تصاعدی شمار تلفات غیرنظامیان در این باریکه باشیم. 

به گزارش تله تریدر، وزارت بهداشت غزه امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد با ادامه یافتن عملیات نظامی اسراییل و کشتار غیرنظامیان، شمار شهدا در این باریکه به ۱۸ هزار و ۴۱۲ تن افزایش یافت. 

در این بیانیه آمده است: شرایط بهداشتی در بیمارستان‌های جنوب غزه به شدت فاجعه آمیز است و ما شاهد نبود کمترین خدمات درمانی برای مجروحان هستیم. کادر درمانی برای مداوای حجم گسترده بیماران و شدت جراحات وارده بر آن‌ها ناتوان هستند. 

تاکنون حملات رژیم صهیونیستی به مراکز درمانی باعث شده ۲۲ بیمارستان از ۲۵ بیمارستان غزه و ۴۶ مرکز درمانی از مدار خدمات دهی به بیماران خارج شود. 

وزارت بهداشت غزه همچنین از زخمی شدن ۵۰ هزار و یکصد نفر در حملات رژیم صهیونیستی از زمان آغاز مخاصمه میان دو طرف خبر داده است. 

این وزارتخانه تاکید دارد طی شبانه روز گذشته ۲۰۷ غیرنظامی در حملات اسراییل کشته و ۴۵۰ تن نیز زخمی شده اند. این در حالی است که شمار بسیار بالایی از قربانیان هنوز زیر آوار هستند. متاسفانه ما ۳۲۶ هزار مورد بیماری‌های عفونی را در مناطق مختلف غزه رصد کرده ایم که این آمار همچنان روند صعودی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار