مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه از تصویب ضوابط عرصه و حریم چهار تپه و محوطه تاریخی استان کرمانشاه خبرداد.

داریوش فرمانی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت : در نشست شورای حریم وزارت میراث‌فرهنگی با تلاش معاونت میراث‌فرهنگی استان ضوابط عرصه و حریم سه تپه و یک محوطه تاریخی استان تصویب شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه افزود: این آثار جزء محوطه‌های ارزشمند استان هستند که در چند سال اخیر مورد کاوش قرار گرفته اند و داده‌ها و اطلاعات ارزشمندی از آن‌ها کشف شده است.

وی افزود: قباق تپه (قواخ تپه) کوزران به عنوان یکی از تپه‌های ارزشمند استان که در دو سال گذشته داشته‌های بسیار ارزشمندی از آن به دست آمد به عنوان یک مرکز آشوری بازخورد بسیار زیادی در محافل باستان شناسی داشت، در این نشست ضوابط عرصه و حریم آن مصوب شد.

فرمانی گفت: ضوابط عرصه و حریم تپه‌های تاریخی تپه سراب کرمانشاه، تپه خدایی سنقر نیز مصوب شد که با توجه به نتایج کاوش‌های اخیر از اهمیت ویژه‌ای برای حفاظت برخوردار هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه افزود: در نهایت ضوابط عرصه و حریم محوطه تاریخی یوان که به لحاظ کشف آثار مربوط به دوران نئاندرتال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، نیز مصوب شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، گفت: با تصویب ضوابط عرصه و حریم این آثار تاریخی حفاظت از آن‌ها در چهارچوب موازین میراث‌فرهنگی با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود.

در استان کرمانشاه بیش از ۴ هزار اثر تاریخی شناسایی شده است که بیش از ۲۲۰۰ مورد آن به ثبت ملی رسیده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.