مدیرکل دفتر پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران:

ایثارگران نمونه جزو دو درصد دانشمندان برتر جهان هستند

قوام گفت: در میان جامعه ایثارگران کشور، ظرفیت‌های علمی بزرگی وجود دارد و برخی از این افراد جزو دو درصد دانشمندان برتر جهان قرار دارند.

حجت‌الاسلام حامد قوام مدیرکل دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در نخستین جشنواره پژوهشگران برتر شاهد و ایثارگر (رویش) که امروز سه‌شنبه ۲۸ آذرماه ۱۴۰۲ برگزار شد، گفت: جشنواره رویش با یاد و خاطره مرحوم کاظمی آشتیانی (ره) برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مرحوم کاظمی به‌عنوان یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی ازسوی رهبر معظم انقلاب معرفی شدند و تاکید داشتند که امثال ایشان باید به عنوان نسل جوان و یکی از قله‌های بسیج معرفی شوند، زیرا امثال این افراد در عرصه علم و فن‌اوری کار‌های بزرگی کردند و این مصداق بزرگ ایثارگری است.

مدیرکل دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: انقلاب اسلامی ایران به رهبری یک فقیه مجاهد یعنی حضرت امام (ره) پایه‌گذاری و با جانفشانی شهدا و ازخودگذشتگی ایثارگران پیروز شد , در حال حاضر انقلاب اسلامی وارد یک دوره جدید و گام دوم خود شده و آن ورود به عرصه جدید برای خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی است.

وی در ادامه یادآور شد: دستگاه‌ها، نهاد‌های انقلابی و بخش‌های کشور باید متناسب با این گام دوم انقلاب، خود را به‌روز کرده و نقش‌های خود را بازتعریف کنند.

حجت‌الاسلام قوام همچنین خاطرنشان کرد: بنیاد شهید به‌عنوان یک دستگاه انقلابی قرار است با استفاده از ظرفیت‌های بسیار بزرگ و سرمایه عظیم خانواده شهدا و با جهاد علمی فرزندان شهدا و ایثارگران و کسانی که دلبسته فرهنگ ایثار و آرمان‌های انقلاب هستند، نقش خود را در حکمرانی ایران بازتعریف کند و برای تحقق تمدن نوین اسلامی وارد عمل شود.

وی افزود: این قشر میراث‌دار مجاهدت پدران‌شان هستند، ظرفیت‌های علمی بزرگی در این بنیاد وجود دارد و این افراد جزو دو درصد دانشمندان برتر جهان هستند.

مدیرکل دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین گفت: برای ساختن جامعه اسلامی و تحقق تمدن نوین اسلامی می‌توانیم از این سرمایه‌ها استفاده کنیم و با مجاهدت ایثارگران در عرصه‌های علمی می‌توانیم آینده روشنی را برای کشور را ترسیم کنیم و پیام انقلاب را به نسل‌های آینده و جامعه بشری برسانیم.

برچسب ها: پژوهش ، بنیاد شهید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۲۸ آذر ۱۴۰۲
لطفا امور ایثارگران وجانبازان وامی که از پارسال قرار بوده به جانبازان وایثارگران بدهند هرچی زودتر بدهند که مشکلات زندگی شان به اوج سختی کشیده چرا مسؤلان زیر ربط رسیدگی نمیکنند ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۲۸ آذر ۱۴۰۲
آنجا هم سهمیه دارند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۸ آذر ۱۴۰۲
بعضی از این عزیزان جز دانشمندان کشور هستند.