شکارچی «کل» در تویسرکان دستگیر شد

محیط بانان پس از بررسی منطقه و دوربین‌های حفاظتی، شکارچی غیربومی را به همراه لاشه یک راس کل در منطقه حفاظت شده خانگرمز دستگیر کردند.

محمد گیلانه رئیس اداره حفاظت محیط زیست تویسرکان گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست حین گشت زنی و کنترل پس از دریافت گزارش شنیدن صدای شلیک گلوله در منطقه حفاظت شده خانگرمز موضوع را گزارش کرده و بلافاصله ماموران اجرایی این منطقه حفاظت شده به همراه یگان حفاظت شهرستان به محل اعزام شدند.

او گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست پس از مدت طولانی گشت زنی و با استفاده از دوربین‌های حفاظتی شکارچی متخلف را که در ارتفاعات و مناطق سخت گذر در حال عبور و فرار بود شناسایی و دستگير کردند.

رئیس اداره محیط زیست تویسرکان گفت: پس از ضبط ادوات شکار، متهم برای طی مراحل قضایی به پاسگاه انتظامی تحویل و حسب دستور قاضی کشیک بازداشت و چهار میلیارد ریال قرار برای وی صادر شد.

گیلانه از همه مردم و دوستداران محیط زیست خواست که خود را در حفظ و حراست از حیات وحش سهیم دانسته و گزارشات شکار غیرمجاز را به سامانه تلفنی ۱۵۴۰ گزارش کنند.

او گفت: براساس قانون شکار و صید غیرمجاز شامل سه ماه تا سه سال حبس تعزیری و ۵۰ تا ۸۰ میلیون ریال جزای نقدی می‌شود که شکارچی متخلف علاوه بر این جریمه باید جریمه‌ای با عنوان ضرر و زیان را نیز بپردازد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.