قرارداد سه جانبه بین اداره کل صنعت، معدن و تجارت، شرکت شهرک‌های صنعتی و هلال احمر استان زنجان روز دوشنبه به منظور تشکیل خانه‌های هلال در واحدهای صنعتی امضا شد.

مدیرکل صنعت، ‌معدن و تجارت استان زنجان امروز در آیین امضای تفاهم نامه سه جانبه بین اداره کل صنعت، معدن و تجارت، شرکت شهرک‌های صنعتی و هلال احمر استان زنجان  به منظور تشکیل خانه‌های هلال در واحدهای صنعتی با تاکید بر اهمیت ایجاد پدافند غیرعامل، مدیریت بحران و تشکیل خانه های هلال در واحدهای تولیدی استان، ‌گفت: واحدهای صنعتی و معدنی استان ثابت کرده اند که همواره در مواقع بحران پای کار بوده اند و باید این پتانسیل برنامه ریزی و ساماندهی شود. ️

مجید گلشنی منفرد اظهار کرد: نکته ای که تاکنون مغفول مانده تشکیل خانه های هلال در معادن است که با راه اندازی آنها می توان از پتانسیل معادن استان در مدیریت بحران استفاده کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز با بیان اینکه هدف از راه اندازی خانه‌های هلال ارائه خدمات به هموطنان در حوادث طبیعی و غیرطبیعی و ترویج و ارتقای فرهنگ خود امدادی و دگر امدادی است، ‌گفت: در شرکت ها و واحدهای تولیدی نقص آموزش و سازماندهی وجود دارد و هلال احمر آماده است تا در همه شرکت ها با این نگاه ورود پیدا کند.

حکمت اله هاشمی افزود: همه باید در پیشگیری سهم بیشتری داشته باشیم و در این راستا در تلاش هستیم با شرکت ها و کارخانه های تولیدی دیگر همکاری لازم را برای راه اندازی خانه هلال داشته باشیم تا آموزش و سازماندهی را محقق کنیم.

وی اظهار کرد: با جذب اعضای خانه های هلال به عنوان تیم واکنش سریع در حوادث و بلایا می توان در کمترین زمان ممکن ایفای نقش کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: تاکنون ۲۳۸ خانه‌ هلال در استان زنجان برای ارائه خدمات در بحران تاسیس و راه اندازی شده است.

برچسب ها: خانه هلال ، هلال احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.