نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: تصویب پیشنهاد تشکیل ستاد توسعه استان‌های زاگرس‌نشین در دولت سیزدهم اقدامی تحسین برانگیز و گامی مهم و موثر برای حل مشکلات این استان‌ها به شمارمی‌رود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام با تاکید براینکه تصویب گفت: ستاد توسعه استان‌های زاگرس نشین نقش مهمی در تولید، رشد اقتصادی، تامین معاش مردم و فرصتی برای هم‌گرایی، تبادل فکر، فرهنگ وهویت‌ها است به شرطی که با نگاه درست، برنامه‌ریزی صحیح و عمل متقن هدایت شود.

امام جمعه شهرکرد گفت: همگرایی استان‌های زاگرس نشنین با تشکیل ستاد توسعه این استان‌ها فراهم می‌شود و می‌تواند الگویی جدید به کشور ارائه کند.

وی یادآور شد: عملکرد موفق ستاد توسعه استان‌های زاگرس نشین می‌تواند منطقه محوری را به جای مرکز محور در کشور حاکم کند وبه این شکل با حمایت مرکز این استان‌ها روی پای خود بایستند.


بیشتر بخوانید


نکونام با بیان اینکه یک صدا نتیجه ندارد تاکید کرد: ستاد توسعه استان‌های زاگرس نشین صدای چند استان است و نقش تاثیرگذار و مهمی در مطالبه‌گری مسائل و گرفتن امکانات ملی دارد.

امام جمعه شهرکرد گفت: با تشکیل این ستاد هم افزایی دستگاه‌های اجرایی شرایط استفاده از ظرفیت نخبگان، نوآوران، دانش بنیان‌ها برای برطرف کردن مشکلات و نیاز‌ها استفاده کرد و به این صورت زمینه رونق و آبادانی این استان‌ها فراهم می‌شود.

وی برضرورت تعیین و تعریف اولویت‌های استان‌های زاگرس نشین برای دستیابی به نتیجه‌ای بهتر و موثرتر تاکید کرد.

نکونام اضافه کرد: هرچند فرهنگ در اولویت برنامه ریزی قرار دارد، اما در شرایط کنونی این مساله اقتصاد است که به عنوان یک اولویت مهم باید مورد توجه برنامه ریزان قرار گیرد.

وی همچنین بر ضرورت توجه مجلس به اجرای برنامه‌ها و ممانعت از برزمین ماندن برنامه‌ها تاکید کرد و گفت: برای رسیدن به یک ساختار یکنواخت، موزون و منطقه باید با برنامه حرکت و از سلیقه‌ای عمل کردن پرهیز کرد.

امام جمعه شهرکرد گفت: هرچند دولت سیزدهم در تلاش برای حرکت در قالب یک برنامه مدون است این درحالی است که تا پیش از این بیشتر دولت‌ها سلیقه‌ای حرکت کرده و در همین ارتباط بسیاری از برنامه‌ها قربانی و فدا می‌شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۰۱ ۲۶ آذر ۱۴۰۲
فقط کافیست بزرگترین قطب خودروسازی تمام برقی غرب آسیا را در کنار کارخانه ورق خودرو بسازید این خدمت بزرگ و مانا و ماندگاری به صنعت خودروسازی و رشد خودروسازی استان بام ایران در کنار کارخانه بزرگ ورق خودرو و کاهش فراوان هزینه هاست
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۱:۵۶ ۲۶ آذر ۱۴۰۲
تبدیل استان به یکی از قطب‌های بزرگ سلامت کشور هم میتواند سالانه ارز فراوانی را از گردشگری سلامت روانه استان و کشور کند
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۱:۵۵ ۲۶ آذر ۱۴۰۲
استان چهارمحال و بختیاری استانی قرار گرفته در دل زاگرس مرکزی و بین مرکز و بنادر کشورمان است
استانی دارای ظرفیت‌های بسیار فراوان برای تبدیل شدن به استانی ابر صنعتی و میزبان شهرهای فولادی و شهرهای پتروشیمی و شهرهای خودروسازی تمام برقی و انواع و اقسام تولیدیها و بسته بندی است
امیدوارم مسولان استان و کشور فرصتهای رشد و پیشرفت این استان بام ایران و ظرفیت بالای استانهای زاگرس نشین و زاگرس مرکزی را در شکوفایی اقتصاد کشورمان هر چه زودتر با کلنگ زنی و ساخت طرحهای بزرگ دریابند