فرماندار کرمانشاه گفت : وجود اختلاف بین اعضای شورای شهر و به تبع آن فقدان نظارت کافی بر عملکرد شهرداری لطمات زیادی به این شهر زده است.

محمدرضا آمویی فرماندار کرمانشاه در نشستی با جمعی از فعالان اجتماعی و رسانه گفت : مسائل زیادی در حوزه مدیریت شهری کرمانشاه مطرح است و عملکرد شورای شهر "زیر ضعیف" است؛ ایراد‌هایی به شورا وارد است که عمده‌ترین آن سه موضوع فقدان نظارت بر عملکرد شهرداری، دخالت در حوزه اجرا و عزل و نصب‌ها (مدیران شهرداری) و تخلفات اعضاء است.

وی با بیان اینکه شورای شهر کرمانشاه مدتی است وظایف قانونی خود را انجام نمی‌دهد و حقوق پرسنل و کارگران شهرداری هم معطل مانده است، افزود: حق یک هزار و ۷۰۰ خانواده (کارکنان شهرداری) در گرو تصمیم اعضای شورای شهر کرمانشاه است که از تعیین و تکلیف آن سر باز می‌زدند و در نهایت مدتی است که حقوق این عزیزان با امضای فرماندار پرداخت می‌شود.

فرماندار کرمانشاه با یادآوری اینکه بسیاری از تصمیمات، طرح‌ها و لوایح حوزه مدیریت شهری کرمانشاه به دلیل برگزار نشدن جلسات شورا معطل مانده است، گفت: تعیین نرخ سرویس مدارس یکی دیگر از وظایف قانونی شورای شهر است که به دلیل تعیین تکلیف نشدن با امضای فرماندار اجرایی شد.

آمویی با تصریح بر اینکه در شورای شهر کرمانشاه منافع شخصی بر منافع جمعی و مردم ارجحیت دارد، افزود: اگر فرمانداری به برخی موضوعات معطل مانده شهری کرمانشاه ورود نمی‌کرد تبعات و مسائل اجتماعی بیشتری را شاهد بودیم.

وی با طرح برخی مسائل و مشکلات در این حوزه و اشاره تلویحی به قصور شهردار کرمانشاه گفت: شرکت بازیافت تبدیل به حیاط خلوت شورای شهر و شهرداری شده است؛ براساس آنچه که شهرداری کرمانشاه می‌گوید برای هر یک هزار نفر جمعیت باید یک نیروی خدماتی وجود داشته باشد، اما باوجود همه نیرو‌هایی که اخیرا بازنشست شدند هنوز ۲ هزار نفر در ستاد شهرداری کار می‌کنند چراکه با فشار اعضای شورای شهر (به شهرداری) عده‌ای در قالب استخدام در شرکت بازیافت استخدام شده، اما اکنون پشت میزنشین شده اند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۵ آذر ۱۴۰۲
چرا شهردار وشورای شهر ناکارامد