مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: ۲ کوهنورد گرفتار شده در ارتفاعات پیربالای مرند پس از ۱۱.۵ ساعت تلاش و جستجو به همت امدادگران هلال احمر نجات یافتند.

آقای منجم مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: ۲ گروه امداد و نجات جمعیت هلال احمر منطقه پیربالای شهرستان مرند از ۲ مسیر جداگانه عملیات جستجو را در شب گذشته آغاز کردند و بامداد امروز موفق به یافتن ۲ کوهنورد تبریزی گرفتار در پرتگاه پیربالای مرند شدند.

وی افزود: ۲ مرد حدودا ۳۰ ساله که به قصد گردشگری و کوهنوردی به آبشار پیربالا و ارتفاعات آن سفر کرده بودند پس گم کردن مسیر در برف و سرما گرفتار شدند.

آقای منجم ادامه داد: پس از اطلاع امدادگران هلال احمر ۲ گروه امدادی اقدام به عملیات جستجو کردند که پس از یافتن مکان به وسیله آتش و چراغ موبایل کوهنوردان هر ۲ مرد را سلامت به پایین ارتفاعات هدایت و اقدامات لازم را انجام دادند.

یکی از نجات یافتگان گفت: امدادگران هلال احمر با از جان گذشتگی جان ما را نجات دادند چون در مسیر سخت گذر گرفتار شده بودیم.

وی ادامه داد: حتی جای پا گرگ را نیز مشاهده و خطر را بیخ گوش خود احساس کردیم از گروه‌های امداد نجات خانه هلال و امدادگران هلال احمر سپاسگزاریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار