مدیر‌کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: برای توسعه تولید فرش دستبافت همدان نیازمند برند‌سازی هستیم تا به جایگاه اصلی و برتر در مجامع بین المللی و صادرات برسد.

رحیم مرتضایی دیروز در همایش ملی فرش هگمتانه گفت: تهیه مواد اولیه و قدیمی بودن نقشه‌های فرش در همدان از مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی فعالان این صنعت است که باید در جهت مرتفع شدن آن اقداماتی صورت گیرد.

او گفت: فرش همدان سابقه دیرینه‌ای دارد و اگر امروزه نام و آوازه‌اش در کشور زبانزد است به دلیل مداومت و تلاش‌های پیشکسوتان این حوزه است.
احمد شانیان مدیر‌کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز با بیان اینکه برای توسعه تولید فرش همدان نیازمند برند‌سازی هستیم، گفت: مشارکت و تعامل بخش خصوصی، تشکل‌ها و انجمن‌ها و فعالان اقتصادی استان نقش به سزایی در توفیقات اقتصادی استان دارد که شایسته قدردانی است.
مسائل و مشکلات فرش دستباف نیازمند آسیب شناسی است تا به جایگاه اصلی و برتر در مجامع بین المللی و صادرات برسد.

او به برگزاری چندین برنامه نمایشگاهی و همایش در راستای صنعت فرش استان اشاره کرد و گفت: بافندگان و فعالان عرصه فرش مشتاقانه از این رویداد‌ها استقبال می‌کنند.

علانور توکلی، رئیس اتحادیه صادر‌کنندگان و تولید‌کنندگان فرش دستبافت کشور افزود: تمام دنیا مشتاقانه به دنبال فرش ایرانی هستند متاسفانه از این ظرفیت غافل هستیم در حالیکه نیاز داریم دنبال بازاریابی جهانی باشیم و به بازار‌های جدید فروش را شناسایی کنیم.

او گفت: باتوجه به قدمت فرش همدان اگرچه روز‌های خوش آن افول کرده، اما هنوز می‌توان با احیای این هنر صنعت باردیگر مشتریان جهانی را به بازار فرش همدان بازگرداند.

در پایان این مراسم با اهدا لوح و تندیش ویژه همایش ملی فرش هگمتانه از فعالان این حوزه تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.