معاون پروژه‌های شرکت پترو پالایش دهلران خبر داد

پیشرفت ۸۸ درصدی کارخانه NGL ۳۱۰۰ دهلران

معاون پروژه‌های شرکت پترو پالایش دهلران گفت: پیشرفت کارخانه NGL ۳۱۰۰ دهلران به ۸۸ درصد رسیده که تا پایان سال جاری عملیات اجرایی آن پایان می‌یابد.

علی تشکری معاون پروژه‌های شرکت پترو پالایش دهلران با اشاره به اینکه عملیات اجرایی کارخانه NGL ۳۱۰۰ دهلران در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار در حال انجام است، اظهار داشت: در حال حاضر پیشرفت این کارخانه ۸۸ درصد است و طبق برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال جاری عملیات اجرایی آن به اتمام رسیده و در ابتدای سال آینده در مدار تولید قرار خواهد گرفت.
 
وی افزود: کارخانه NGL ۳۱۰۰ با هدف جلوگیری از سوزاندن گاز با ارزش همراه نفت میادین دهلران، دانان، آذر، چشمه خوش و پایدار غرب و تامین خوراک پتروشیمی، خاموش کردن مشعل ناشی از گاز‌های سرچاهی در دهلران و تولید محصول با ارزش افزوده و تکمیل زنجیره ارزش در حال احداث است.
 
معاون پروژه‌های شرکت پتروپالایش دهلران تصریح کرد: این پروژه، علاوه بر کارخانه گاز و گاز مایع شامل احداث ۹ خط لوله انتقال خوراک و محصول به همراه ۷ ایستگاه شیرآلات بین راهی و احداث پست اصلی برق و خط انتقال برق از نیروگاه است.
 
وی با اظهار اینکه محصول نهایی NGL ۳۱۰۰ دهلران شامل میعانات گازی، گاز متان و +c ۲ خواهد بود، اضافه کرد: شرکت پترو پالایش فارغ از کارخانه NGL ۳۱۰۰ طرح‌های بالادستی مانند ایستگاه چشمه خوش را که سال‌های سال، متولی برای آن وجود نداشته است را در اختیار گرفته است و هدف از آن، تامین خوراک کارخانه NGL ۳۱۰۰ است.
 
معاون پروژه‌های شرکت پتروپالایش دهلران تصریح کرد: اگر این طرح به اتمام برسد و این خوراک مطابق با مشخصات فنی تامین شود می‌توان گاز‌های مشعل سال‌های متمادی در منطقه دهلران وجود داشته را خاموش کرده و مردم منطقه نیز می‌توانند از منافع اقتصادی و اشتغالزایی آن بهره‌مند شوند.
 
معاون پروژه‌های شرکت پتروپالایش دهلران اظهار کرد: با بهره برداری از این طرح ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم برای یک هزار و ۲۰۰ نفر نیز به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.