مدیرکل ورزش و جوانان همدان گفت: چهار هزار و ۵۰۰ جوان همدانی از ابتدای امسال در قالب طرح مشاوره پیش از ازدواج در کارگاه‌های تخصصی شرکت کردند.

 علی حقیقی روز پنجشنبه در ستاد ساماندهی امور جوانان همدان گفت: ۱۵۰ کارگاه آموزشی پیش از ازدواج در سطح استان همدان با مجوز وزارت ورزش و جوانان کشور برگزار شده و همچنان ادامه دارد.

او گفت: در حال حاضر ۱۵ سازمان مردم نهاد و ۲ گروه جهادی در حوزه ازدواج و خانواده در سطح همدان فعالیت دارند و ضمن اینکه ۱۶ مرکز تخصصی مشاوره پیش از ازدواج نیز در سطح استان خدمات رایگان به جوانان ارایه می‌دهند.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان گفت: با اشاره به اینکه ۱۶۷ سازمان مردم نهاد در این استان دارای مجوز هستند، گفت: هم اکنون ۴۰ سمن در حوزه فرهنگی، اجتماعی، ۳۰ سمن در بخش مذهبی و اعتقادی، ۱۵ سمن در کارآفرینی و اشتغالزایی، ۶ سمن در حوزه محیط زیست و ۱۰ سمن در بخش آسیب‌های اجتماعی فعالیت دارند و مابقی سمن‌ها نیز به امور خیریه و مباحث آموزشی می‌پردازند.

حقیقی با اشاره به طرح پرداخت تسهیلات به سازمان‌های مردم نهاد در امور جوانان گفت: طرح‌های ارایه شده از سوی سمن‌های جوان در دبیرخانه امور جوانان در حال بررسی است و در مجموع ۳۲ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان با سود ۶ درصد پرداخت خواهد شد.

او با اشاره به اختصاص ۹۳ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به حوزه ورزش و جوانان استان همدان گفت: این میزان وام بانکی به متقاضیان حوزه ورزش و جوانان تعلق می‌گیرد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان نیز در این نشست با اشاره به طرح مهارت آموزی مشمولان خدمت سربازی گفت: در همین راستا قرارگاه مهارت آموزشی ایجاد شده و هر جوانی که قبل از خدمت سربازی گواهی مهارت را داشته باشد، یک ماه کسری خدمت دریافت می‌کند.

وهب مختارانگفت: همچنین سربازان در حین خدمت باید یک دوره مهارت آموزی را فرا بگیرند تا نسبت به صدور کارت پایان خدمت آن‌ها اقدام شود.

او گفت: این طرح در راستای مهارت آموزی و به کارگیری تخصصی سربازان در حین خدمت اجرا شده، اما انتظار می‌رود پس از دوره مهارت، تسهیلات بانکی به آن‌ها پرداخت شود تا نسبت به اشتغالزایی نیز مورد حمایت قرار بگیرند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۹۳۴ سرباز نزاجا نام نویسی کردند که در نهایت ۵۴۷ نفر موفق به اخذ گواهینامه شدند، در فراجا نیز ۶۲۰ نفر و در سپاه نیز ۸۵۲ نفر ثبت نام کرده اند.

مختاران گفت: در مجموع ۲ هزار و ۴۰۶ سرباز را آموزش دادیم و ۸۰ درصد تعهد سالانه را محقق کرده‌ایم و تا قبل از پایان سال به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

او گفت: رشته‌های مورد آموزش بر اساس نیاز بازار کار تعیین شده تا سربازان بتوانند پس از دوره خدمت، بستر اشتغالزایی را داشته باشند.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار