رییس اداره حفاظت محیط‌ زیست شهرستان آستارا گفت: کلاس آموزشی پیشگیری از شیوع آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان درآستارا برگزار شد.

محمدرضا سلامی ریک گفت: از شهریور ماه سال جاری و همزمان با ورود اولین پرندگان مهاجر به سطح تالاب‌ها و آبگیر‌های شهرستان رصد و پایش تالاب‌ها با مشارکت ادارات حفاظت محیط زیست و دامپزشکی شهرستان آستارا آغاز شد و خوشبختانه تا کنون موردی از تلفات مشکوک به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سطح شهرستان مشاهده نشده است.
وی با بیان اینکه گشت‌های مستمر از سطح تالاب و آبگیر‌های ادامه دارد افزود: علاوه بر مراقبت‌های میدانی در سطح مناطق تحت مدیریت، کلاس‌های آموزشی نیز برای جوامع روستایی بصورت مستمر و هفتگی با حضور کارشناسان اداره محیط زیست و دامپزشکی برگزار و توصیه‌های لازم به مردم و بهره برداران دام و طیور در مواجه با این بیماری اطلاع رسانی گردیده است.
سلامی در ادامه تصریح کرد:  بیماری آنفلوانزای پرندگان با توجه به اینکه قابل انتقال به انسان بوده و سرعت همه گیری بالایی دارد از عموم مردم درخواست کرد جهت پیشگیری از این بیماری مشترک مواردی همچون عدم تماس با پرندگان وحشی تلف شده و لاشه آنها، عدم شکار پرندگان وحشی و استفاده از گوشت پرنده را رعایت نمایند.

برچسب ها: محیط زیست ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.