مدیر نظارت و ارزیابی مواد خوراکی، آشامیدنی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از راه اندازی دفتر خدمات فنی و مهندسی صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی در شیراز، برای نخستین بار در کشور خبر داد.

دکتر سید محمد مظلومی مدیر نظارت و ارزیابی مواد خوراکی، آشامیدنی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به نیاز صاحبان صنایع غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی به عنوان یکی از محور‌های اصلی اشتغال استان به مشاوره‌های تخصصی پیش از انجام سرمایه گذاری، همچنین تسهیل در امر سرمایه گذاری، کمک به ارتقای سطح ایمنی و سلامت فرآورده‌های سلامت محور و نیز به دلیل نبود مراکز مشاوره‌ای مناسب در سطح استان، برای راهنمایی سرمایه گذاران حوزه محصولات سلامت محور، موضوع تشکیل دفتر خدمات فنی و مهندسی صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی توسط این مدیریت در سال ۱۴۰۱ در جلسات استان طرح و با کلیات آن موافقت شد.

او ادامه داد: ارائه خدمات توسط این دفتر، داوطلبانه بوده و موسسات تولیدی هیچ گونه الزامی در گرفتن خدمت از این دفتر را ندارند، همچنین این دفتر با بهره گیری از اساتید دانشگاه و کارشناسان خبره صنایع غذایی و آرایشی و بهداشتی، در محل ساختمان شماره سه دانشکده تغذیه و علوم غذایی در بلوار رازی شیراز تاسیس شده است.

این مقام مسئول افزود: خدمات فنی و مهندسی این دفتر متنوع و شامل ارائه خدمات مشاوره‌ای رایگان، جانمایی محل استقرار واحد‌های تولیدی مطابق با ضوابط وزارت بهداشت، طراحی سایت پلان واحد‌های تولیدی مطابق با اصول GMP، راهنمایی و مشاوره پیرامون اخذ مجوز‌های سازمان جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت، راهنمایی و مشاوره جهت اخذ مجوز‌های بهداشتی، تهیه تجهیزات تولید و آزمایشگاهی، راهنمایی و مشاوره اخذ گواهی‌های سیب سلامت و طراحی برچسب فرآورده‌های سلامت محور است.

مظلومی بیان کرد: نحوه ارائه خدمات به صورت مراجعه داوطلبانه سرمایه گذار حقیقی به دفتر خدمات فنی و مهندسی صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی، ثبت درخواست دریافت خدمت و انعقاد قرارداد مطابق با تعرفه‌های تعیین شده و آیین نامه ارتباط با دانشگاه انجام می‌شود.

او ادامه داد: راه اندازی این دفتر می‌تواند علاوه بر خدمت رسانی به صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی استان فارس، به سایر استان‌ها نیز خدمت موثر ارائه دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار