استاندار ایالت سِند پاکستان گفت: باید من را سفیر ایران در پاکستان بدانید و مشتاق حضور تمام هیات‌های تجاری ایران در پاکستان و شهر کراچی هستیم.

محمد کامران تسوری استاندار ایالت سند پاکستان در دیدار با استاندار خراسان رضوی گفت: آغوش ما به روی تمام هیات‌های ایرانی گشوده است و به دنبال گسترش تعاملات تجاری خود با کشور ایران هستیم.

وی ادامه داد: از سفر ما به ایران چند ساعت بیشتر نمی‌گذرد و در این مدت بسیار تحت تاثیر شهر زیبای مشهد قرار گرفته‌ام.

استاندار ایالت سند پاکستان با بیان این که روابط گسترده‌ای بین پاکستان و ایران وجود دارد افزود: در موضوع تعاملات اقتصادی و تجاری باید بیشتر تمرکز کنیم تا اقدامات به مرحله عملیاتی برسد.

تسوری خطاب به استاندار خراسان رضوی افزود: در این راستا به عنوان استاندار ایالت سند کشور پاکستان دعوت می‌کنیم تا به ایالت سند و شهر کراچی سفر کنید.

وی به جایگاه علمی آموزشی ۲ کشور نیز اشاره کرد و ادامه داد: هرچند سابقه تعاملات آموزشی و دانشگاهی بین کشور پاکستان و ایران وجود دارد، اما خواهان گسترش این تعاملات هستیم.

استاندار ایالت سند پاکستان با اشاره به افتتاح مسیر پرواز مستقیم بین کراچی و مشهد توسط هواپیمایی تابان گفت: افتتاح این مسیر در گسترش روابط ۲ کشور تاثیر بسیار دارد و از این نظر بسیار خوشحال هستم.

تسوری در بخش دیگری از سخنان خود به شرارت‌های رژیم غاصب صهیونیستی در قبال مردم ‎‌مظلوم غزه اشاره و تصریح کرد: مقصر اصلی این جنایات آمریکا ست و در این ارتباط کشور پاکستان به شکل همه جانبه از مردم فلسطین حمایت می‌کند و پشتیبان و قدردان مواضع ایران در حمایت از ملت فلسطین است.

روابط ایران و پاکستان قلبی و فرهنگی است

استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت:روابط بین کشور‌های پاکستان و جمهوری اسلامی ایران یک روابط قلبی، فرهنگی و تاریخی است و ما پاکستان و مردم آن را دوست داریم و مطمئن هستیم پاکستانی‌ها هم نسبت به ایرانیان همین علاقه را دارند و در این شرایط همه چیز برای یک روابط بیشتر در همه موضوعات بین ۲ کشور آماده است.

یعقوبعلی نظری افزود: آمادگی داریم آنچه که استاندار ایالت سند به آن اشاره کردند را در یک سفر به این استان اجرایی و عملیاتی کنیم و حتما هیات‌هایی را تشکیل می‌دهیم تا با رفت و آمد‌ها بتوانند موضوعات مورد بحث را عملیاتی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که از علاقه خاص مردم پاکستان به امام رضا (ع)، مشهد مقدس و خراسان رضوی باخبر هستیم تاکید کرد: با نگاه به این موضوع هیاتی را پیرامون بحث زیارت، تبادل زائران و گردشگران بین استان سند و خراسان رضوی تدارک خواهیم دید تا موضوعات را دنبال کنند.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه مشهد از ظرفیت دانشگاهی و علمی بسیار قوی برخودار است گفت: یک محور روابط دوجانبه می‌تواند مسایل دانشگاهی بین ۲ کشور باشد.

نظری به حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و افزود: مشهد از امکان، ظرفیت و استعداد خدمات درمانی بسیار خوبی برخوردار است به طور مثال دانشگاه علوم پزشکی مشهد امروز اقدامات پزشکی فراوانی در سطوح بالا اجرا می‌کند که خدمات پیوند کبد، پیوند کلیه، درمان ناباروری و سرطان‌ها از آن جمله است با این حال یک هیات تخصصی در ارتباط با نیازمندی درمانی زائران پاکستانی تشکیل خواهد شد و موضوع را برنامه ریزی خواهند کرد.

استاندار خراسان رضوی هم با اشاره به مبارزات مردم فلسطین و شهدای عزیز غزه و ادای احترام به آن‌ها گفت: آن‌ها امروز خط مقدم مبارزه با استکبار و اسرائیل غاصب هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار