دبیرکل مجمع خبرنگاران گفت: یکی از رسالت‌های این مجمع آموزش خبرنگاری در بحران است و باید خبرنگاران کم‌ترین آسیب را در جنگ‌ها و بحران‌ها ببینند.

حسین زکریایی عزیزی، دبیرکل مجمع خبرنگاران و نویسندگان دفاع مقدس و مقاومت درباره لزوم آموزش خبرنگاری به خبرنگاران پیش از وقوع بحران و برای کاهش صدمات گفت: یکی از رسالت‌های این مجمع آموزش خبرنگاری در بحران است. 

زکریایی عزیزی آموزش خبرنگاری و خبرنگاری در بحران را یکی از اصول تشکیل مجمع خبرنگاران و نویسندگان دفاع مقدس و مقاومت دانست و گفت: از آنجایی که یکسری خبرنگاران علاقه‌مند به حضور در غزه هستند، حضور آن‌ها نیازمند آموزش است. ما می‌خواهیم خبرنگاران کم‌ترین آسیب را در جنگ‌ها و بحران‌ها ببینند. این هدف جز با برگزاری آموزش‌های تخصصی و آموزش خبرنگاری در بحران میسر نمی‌شود.

دبیرکل مجمع خبرنگاران و نویسندگان دفاع مقدس و مقاومت با بیان اینکه ما منتظر وقوع بحران نمی‌نشینیم، افزود: از ابتدای تشکیل مجمع خبرنگاران یعنی در سال ۱۳۸۳ که هنوز در منطقه بخصوص کشور‌های عراق و سوریه بحران خاصی نبود، پیش‌دستی کردیم و توانستیم در کنار بسیج رسانه، نیروی مقاومت بسیج و معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات (معاونت مطبوعاتی سابق) وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبرنگاران زبده‌ای را برای بحران تربیت کنیم. حتی آموزش خبرنگاری در بحران از آموزش خبرنگاری سخت‌تر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۲۲ آذر ۱۴۰۲
حقوقشون کمه مجبورا برای تهیه خبر خوب و با ارزش خطر کنن.
همه چیز به پول ربط داره. خبرنگار هم جزو مردم هست و شرایط اقتصادی بد به اونم آسیب زده