عزیزالله سیفی رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به ایجاد تحول در طرحهای عمرانی شهر گفت: یزد به کارگاههای طرحهای عمرانی مبدل شده و ۴۶۰ طرح بزرگ و کوچک در مناطق مختلف شهر در حال اجرا است.
او افزود: در سال ۱۴۰۰ که شورای ششم وارد کار شد، بودجه شهرداری هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بود که در سال ۱۴۰۱ به سه هزار میلیارد تومان رسید و بودجه امسال هم چهار هزار و ۲۵۰میلیارد تومان است که هزار میلیارد تومان از تسهیلات بانکی بود.
رئیس شورای اسلامی شهر ادامه داد: از این هزار میلیارد تومان، ۴۸۰ میلیارد تومان از بانکهای داخل استان جذب شده و ۵۰۰ میلیارد تومان هم مصوبه نهاد ریاست جمهوری است که با همکاری بخش خصوصی محقق میشود.
او از ترافیک شهری به عنوان یکی از مهمترین مشکلات یزد یاد کرد و اظهار داشت: در سالهای گذشته با وجود افزایش جمعیت و خودروها، سطح معابر جدید افزایش نیافته است و به ازای هر خانوار یزدی دو خودرو وجود دارد که تردد خودروها را در سطح شهر افزایش داده است و همچنین فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی هم از زمان کرونا کاهش یافته است.
سیفی، تکمیل طرحهای تفصیلی نیمه کاره را در اولویت فعالیت شهرداری عنوان کرد و گفت: به عنوان مثال بلوار ابوترابی با وجود تغییر چندین شهردار همچنان نیمه کاره است که با همکاری اداره کل اوقاف و مردم ساکن در این مسیر، بیش از ۹۹ درصد آزادسازی صورت گرفته و در دهه فجر افتتاح شود.
او درباره مشکل آسفالت یزد خاطرنشان ساخت: حجم آسفالت یزد نسبت به شهرهای بزرگ و حتی کلانشهرها بیشتر است و جاری شدن دو سیل در سال گذشته و همچنین بی توجهی شهرداریهای دورههای گذشته سبب آسیب دیدن آسفالت شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر با اشاره به اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت معابر در سال جاری افزود: بیش از ۸۵۰ مترمربع از سطح شهر آسفالت شده و بودجهای نیز بدین منظور در سال آینده اختصاص مییابد تا این مشکل حل شود.
او ادامه داد: همه معابر سطح شهر یزد آسفالت شده و بازسازی آنها انجام میگیرد، اما مشکل کنونی در معابر خارج از حریم و محدوده شهر است که مردم بدون توجه به قانون در این مناطق اقدام به ساخت و ساز کرده اند.
سیفی تصریح کرد: اگر مردم این محدوده ۵۰ درصد هزینه آسفالت را بدهند شهرداری هم ۵۰ درصد را پرداخت میکند تا آسفالت انجام گیرد.
او درباره زمان انجام عملیات طرحها گفت: سیاست ما بر اینست که در زمان مقرر به انجام عملیات طرحها بپردازیم که کمترین مشکل برای مردم ایجاد شود، اما برخی پیمانکاران به این مساله بی توجهی میکنند.