رئیس پلیس راه استان همدان از آغاز اجرای طرح زمستانی در راه‌های این استان خبر داد.

سرهنگ علی فکری گفت: درمراسم آغاز رزمایش طرح زمستانی پلیس گفت: پنج هزار و ۴۰۰ نفر از نیرو‌های پلیس راه در قالب این طرح تا ۲۰ اسفند ماه امسال ایمن سازی راه‌ها برای تردد مسافران و کاربران جاده را بر عهده دارند.

او گفت: قرار گرفتن همدان در مسیر استان‌های غربی، جنوبی و مرکزی کشور، این استان را از شرایط خاصی برخوردار کرده است و وجود گردنه‌های متعدد و برفگیر از جمله اسدآباد، آوج و همه کسی نشان از حساسیت فعالیت در راه‌های همدان دارد.

رئیس پلیس راه استان همدان گفت: تیم‌های پلیس راه در طرح زمستانی با ۱۰۲ دستگاه دوربین پلاک خوان و ۲۷ دستگاه دوربین نظارتی مسیر‌ها را رصد می‌کنند.

سرهنگ فکری گفت: طی هشت ماهه امسال ۱۸۵ میلیون تردد از مسیر‌های این استان صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ میلیون تردد افزایش داشته است.

او گفت: پلیس راه همدان در طول اجرای طرح زمستانی با ۸۰ تیم خودرویی و ۱۶۰ نیروی انسانی در سه شیفت کاری با استقرار در مسیر‌های شریانی و برف گیر، کار تامین امنیت راه‌ها را عهده دار است.

رئیس پلیس راه استان همدان گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی با ۲۵۰ نیرو، ۲۵ تیم موتورسوار و ۵۷ خودرو در طرح زمستانی مشارکت دارند همچنین نیرو‌های راهدار اداره کل راهداری با ۵۶۳ نیرو، ۳۶۳ دستگاه خودرو سبک و سنگین در ۳۵ پایگاه مستقر شده و ۷۵ هزار تن شن و نمک برای استفاده در طرح زمستانی ذخیره کردند.

سرهنگ فکری گفت: جمعیت هلال احمر با ۱۷ پایگاه ثابت، سه پایگاه موقت جاده ای، یک پایگاه هوایی، به کارگیری ۱۳۳ نیروی مجرب و ۸۲ دستگاه خودرو در کنار پلیس خدمات رسانی می‌کند.

او گفت: اورژانس پیش بیمارستانی همدان نیز با ۷۲ پایگاه، ۵۲۴ نیرو و به کارگیری یک پایگاه اورژانس هوایی،۲ اتوبوس آمبولانس، چهار دستگاه موتورلانس در طول اجرای طرح آماده همکاری با نیرو‌های پلیس هستند.

فرمانده انتظامی استان همدان نیز در این مراسم گفت: ۳۲ دستگاه نقش اثر گذار در ایمنی ترافیک دارند و نقش هر یک از دستگاه‌ها تعیین و مشخص و ابلاغ است.

سردار سلمان امیری گفت: انسجام و هماهنگی بین بخشی موجب شده که پلیس راه همدان رتبه نخست کشور را در کاهش سوانح و برخورد با جرائم و تخلفات کسب کند.

او گفت: مسوولان باید به فرهنگ سازی در زمینه ترافیک توجه کنند چرا که بی توجهی رانندگان به این موضوع موجب افزایش شمار سوانح فوتی و جرحی به ویژه در زمستان می‌شود.

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: رانندگان از خوردن و آشامیدن، مکالمه با تلفن همراه و هر کاری که موجب حواس پرتی و بی توجهی راننده به جلو می‌شود بپرهیزند چرا که بخش زیادی از سوانح ناشی از بی توجهی جلو و تردد با سرعت غیرمطمئنه است.

سردار امیری اظهار امیدواری کرد عملیات ساخت پاسگاه پلیس راه در جاده تویسرکان - کرمانشاه و مسیر سوباشی با حمایت‌های استاندار همدان به زودی آغاز شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.