رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ملایر گفت: ۵ هزار تُن ماسه و نمک برای اجرای طرح زمستانی در راهدارخانه‌های این شهرستان ذخیره شده است.

هاشم اسکندری با بیان اینکه طرح زمستانی راهداری از ۱۵ آذر آغاز شده و تا پایان طرح سفر‌های نوروزی ادامه دارد افزود: پنج راهدارخانه ملایر شامل راهدارخانه زاغه، یونس، مرکزی، آورزمان و زنگنه در محور‌های ارتباطی این شهرستان در آماده‌باش کامل هستند.

او گفت: طی روز گذشته شاهد بارش باران در این شهرستان بودیم و در برخی ارتفاعات بارش ضعیف برف را داشتیم و امروز شاهد مه‌گرفتی در اکثر نقاط هستیم.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ملایر گفت: تاکنون تردد در محور‌های مواصلاتی این شهرستان روان است، اما رانندگان باید موارد ایمنی را رعایت کنند.

اسکندری افزود: تاکنون ۷۹ نیروی راهداری با ۴۲ دستگاه ماشین‌آلات سبک و نیمه سنگین در راهدارخانه‌های این شهرستان برای اجرای طرح راهداری زمستانی در آماده‌باش کامل هستند.

او گفت: اقدامات لازم برای اسکان اضطراری مسافران و در راه‌ماندگان انجام شده و در صورت نیاز با هماهنگی مدیریت بحران و بخشداری‌های تابعه، مساجد، مجتمع‌های واقع در مسیر و هلال احمر برای اسکان اضطراری در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ملایر از شهروندان خواست: قبل از شروع سفر از وضعیت راه‌ها با شماره‌گیری سامانه ۱۴۱ مطلع شوند و وسایل ایمنی و تجهیزات همراه خود داشته باشند.

اسکندری تصریح کرد: همچنین به رانندگان توصیه می‌شود هنگام سفر در فصل سرما، تجهیزات زمستانی کامل، زنجیر چرخ و لباس گرم همراه داشته و احتیاط لازم را به ویژه در داشتن معاینه فنی خودرو انجام دهند.

شهرستان ملایر دارای یک‌هزار کیلومتر راه است و در ۷۵ کیلومتری همدان واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.