فرمانده ارتش هوانیروز جمهوری اسلامی ایران زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا را بهترین راه مقابله با دشمنان و جهاد تبیین عنوان کرد.

امیرقربانی در اولین یادواره شهدای هوانیروز در تبریز با بیان اینکه زنده نگه داشتن نام یاد شهدا یک جهاد تبیین و در مقابله با تهدیدات دشمنان بسیار کار ساز است گفت: شهدا با خدا معامله کرده و در راه اسلام و وطن از با ارزش‌ترین داریی خود گذشتند تا ما امروز در امنیت و آسایش زندگی کنیم و باید راه این عزیزان را ادامه داده  و نام و یادشان را در جامعه زنده نگه داریم.

وی افزود: بنا به فرموده رهبر عزیز انقلاب زنده نگه داشتن نام و یا شهدا کمتر از شهادت نیست.

وی به عملیات‌های هوانیروز دزر ۸ سال دفاع مقدس اشاره کرد گفت: در دفاع مقدس هوانیروز ۵۰۰ هزار ساعت عملیات انجام داد که این عدد در جهان رکورد محسوب می‌شود، البته همزمان چنانچه بلایای طبیعی هم رخ می‌داد در کنار مردم برای کمک‌رسانی حضور می‌یافته وخدمات ارائه می‌کرد.

فرمانده ارتش هوانیروز جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: از سال ۱۳۶۷ که هوانیروز در عملیات مرصاد کمر منافقین را شکستن‌،طوری که دیگر نتوانستند قد علم کنند. هوانیروز ارتش از بزرگترین و قدرتمندترین ناوگان بالگردی غرب آسیا برخوردار است و به واسطه همین امر امروز در ۳۰ استان کشور در خدمت مردم هستیم؛ به نحوی که در بالگرد‌های ما چندین مورد شاهد متولدشدن نوزادان و جابجایی ۵۸ عضو پیوندی بودیم.

امیر قربانی با اشاره به انجام رزمایش در شرایط نامناسب آب و هوایی و مجهز شدن این نیرو به دوربین‌های دید در شب گفت: همین مسئله باعث آن شد که سرویس‌های جاسوسی کشو‌رهای غربی عنوان کردند که باید مراقب باشیم تا بالگرد‌های ارتش ایران شبانه بر روی شناور‌های ما در خلیج فارس ننشینند.

وی ادامه داد: امروز دشمن را از فاصله دور با سلاح‌های دوربرد و نقطه‌زن منهدم می‌کنیم و اجازه نزدیک شدن آن‌ها به خاک کشور را نمی‌دهیم؛ چون امروز هوانیروز ارتش به عنوان قدرت بلامنازع در غرب آسیا خودنمایی می‌کند.

فرمانده پایگاه ششم رزمی هوانیروز تبریر نیز در این یادواره به جانفشانی‌های شهدا در راه دفاع از وطن اشاره کرد وگفت:شهدا در راه سربلندی وسرافراری میهن از جان خود گذشتند وبا هدا معامله کرد و به واسطه این کار ارزشمندشان امروز زنده و پاینده هستند ونام و یادشان تا ابد در دل‌ها زنده است.

سرهنگ سلیمانی از آمادگی کامل هوانیوز برای حراست آسمان منطقه خبرداد گفت:اگر دشمنان بخواهد اشتباه محسباتی کنند و یا در منطقه طوفان به پا کنند منتظر درو طوفان باشند.

وی ادامه داد:نیرو‌های هوانیروز شبانه روزی تحولات منطقه را رصد می‌کنند وآماده جانفشانی در راه حفاظت از آسمان ایران اسلامی هستندکه این موضوع کار دشمنان را سخت کرده است.

شهردار تبریز هم به تشییع باشکوه پیکر سردار سلیمانی اشاره کرد افزود:زنده بودن فرهنگ ایثار و شهادت باعث شد که بیش از ۷میلیون نفر در این تشییع بی نظیر ورود پیدا کردند و پیام این  حضور مبتنی بر عاشورا و غدیر بوده و همیشه زنده و جاوید است.

هوشیار ادامه داد:فرهنگ ایثار و شهادت بدون ریا مثل دوران دفاع مقدس هرکجا که بوده موفق و پیروز بودیم امروز هم برکت خون پاک شهدا در جامعه جاری است وظیفه ما این است این فرهنگ را زنده نگه داریم.

وی بابیان اینکه دشمن در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی برای ضربه زدن به ایران اسلامی واردشده است گفت:دشمن خیلی روی گزینه نظامی ما تمرکز ندارد چراکه در این زمینه قدرت اول منطقه هستیم، عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی را نشانه رفته تا بتواند از این طریق در جامعه ناامیدی ایجاد کند.

وی ادامه داد:تمام تلاش ما ایجاد فضای امید در جامعه است که از این راه در تلاشیم که فتنه‌های دشمنان را خنثی کنیم.

همچنین در اخر این مراسم از خانواده‌های شهدا تجلیل شد.

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.