فرمانده انتظامی شهرستان نور از تخریب دیوارکشی در اراضی کشاورزی و آزادسازی ۴ هزار متر از آن زمین‌ها در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ کارآگاه احمد امینی فرمانده انتظامی شهرستان نور گفت: در اجرای طرح برخورد با ساخت و ساز‌های غیر مجاز در اراضی کشاورزی و در پی کسب خبری مبنی بر ساخت و ساز‌های غیرمجاز در بخشی از زمین‌های کشاورزی شهرستان نور، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

او افزود: ماموران پاسگاه "بنفشه ده" در شهرستان نور پس از شناسایی زمین‌های مذکور در روستای "بوته ده"، با اقدامات پلیسی و دعوت از کارشناسان امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی و با دستور قضائی حکم آزادسازی را به اجرا در آوردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نور گفت: مالکان این زمین ها، ۴ هزار متر مربع زمین کشاورزی را بدون کسب مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون اصلاح حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها که بصورت، تفکیک و احداث بنای غیرمجاز تغییر کاربری داده بودند، طی حکم قضائی نسبت به قلع و قمع آن اقدام و تحویل امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی شهرستان نورشد.

سرهنگ امینی افزود: کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی، ارزش اراضی تغییر کاربری داده شده را بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد کردند که متهمان احضار و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عابدین مهدیزاده
۰۹:۲۸ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
به نقشه های ماهواره ای شهرستان نور خصوصا اطراف چمستان، از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۲ بنگرید، تا عمق فاجعه در تخریب بافت کهن هیرکانی را متوجه شوید.
آخرین اخبار