رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: ۲۶ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین با هدف اجرای طرح راهداری زمستانه در این شهرستان آماده سازی شده که ۲ برابر پارسال است.

رحمت نویدی نیا رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: ۲۶ دستگاه ماشین آلات راهداری برای طرح زمستانه در مهاباد آماده شده که امسال با تمهیدات در نظر گرفته و با تامین اعتبار بیش از ۳۰ میلیارد ریال برای نوسازی ماشین آلات راهداری هزینه شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته بخشی از ماشین آلات به دلیل نبود اعتبارات از چرخه خارج شده بود، اضافه کرد: از مجموع ماشین‌آلات آماده شده، ۸ دستگاه کمپرسی، سه دستگاه گریدر، سه دستگاه بولدوزر، برف خور و نمک پاش و همچنین دستگاه سوخت رسان بوده که برای انجام عملیات برفروبی و روان‌سازی جاده‌ها در اجرای طرح راهداری زمستانه آماده و نوسازی شده است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: امسال پنج هزار تن ماسه و نمک برای طرح زمستانی در راهدارخانه‌های این شهرستان ذخیره شده تا در صورت لزوم هنگام بارش برف و یخبندان مورد استفاده قرار گیرد.

نویدنیا با اشاره به اینکه در طرح زمستانی راهداری، پنج راهدارخانه ثابت و ۲ راهدار خانه سیار در این شهرستان فعال می ‌شود، افزود: هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستاهای کیتکه (گردنه جواله‌ره‌شان)، کله‌گاوی( گردنه زمزیران) و قره‌بلاغ (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است و راهدارخانه دارلک (مسیر مهاباد ارومیه) نیز فعال می شود.

نویدنیا با بیان اینکه در حال حاضر ۵۵ مامور راهداری در راهدارخانه‌های این شهرستان فعال است، گفت: در بخش روستایی نیز ۲ راهدارخانه سیار در مسیرهای روستاهای آفان و سیاقول، کار برفروبی و بازگشایی محورهای روستایی این شهرستان را بر عهده دارند.

وی از مسافرانی که مهاباد را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند خواست قبل از سفر به این شهرستان در فصل زمستان از وضعیت جاده‌ها با شماره‌ تلفن گویای ۱۴۱ و یا شماره ثابت ۴۲۴۲۲۵۵۹ آگاهی پیدا کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.