حجت الاسلام آشتیانی گفت: اشک بر اهل بیت (علیهم السلام) علاوه بر آنکه برای انسان نشاط آور است، باعث نزول رحمت بر انسان نیز می‌شود.

همزمان با ایام فاطمیه  طی روال سال‌های گذشته در کوهبنان مراسم روضه خوانی در منزل غلامرضا آبشناس با حضور واعظ مشهور کشوری حجت الاسلام واضحی آشتیانی و مداحی حجت الاسلام سید ابوحامد روح الامینی برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام جعفر واضحی آشتیانی گفت: از برکات نظام هستی این است که انسان‌های برگزیده از جنس آدم‌ها هستند؛ لذا زندگی اولیای خدا بر اساس منطق و واقعیت هاست، افراط و تفریط در زندگی ندارند و بر اساس تقوا دیگران را قضاوت می‌کردند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه مادر در خانواده نقش تربیتی دارد و مانند یک مربی با تجربه باید با بچه‌ها برخورد کند، ابراز داشت: از وظایف مادر سوق دادن فرزندان به ارتباط با خداست از همین جهت بی بی دو عالم (س) هر روز با فرزندان به قرائت دعا پرداخته و آن‌ها را متوجه لطف و عنایت پروردگار می‌کردند، از جمله صدیقه کبری در دعای روز یکشنبه برای خود و فرزندان درخواست فلاح، نجاح و صلاح می‌کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: حضرت زهرا (س) رستگاری را در انابه می‌دانست همواره دل و توجهش فقط و فقط به خدا و عنایت حضرت حق بود.

وی بیان کرد: بنده واقعی باید تمام وجودش متوجه حضرت حق باشد اینجاست که رحمت، لطف و عنایت خداوند شامل حال او می‌شود و رستگار می‌شود.

حجت الاسلام واضحی آشتیانی گفت:حضرت زهرا (س) همواره به خدا تکیه داشت و به خالق هستی توکل می‌کرد و در مقابل کسی که به او توکل کند خداوند هم زندگی او را اداره می‌کند کما اینکه حضرت زهرا برای آن که خداوند با او مهربان باشد بر تضرع به درگاه خدا مبادرت می‌ورزید از همین جهت است که قطعا اشک بر اهل بیت علاوه بر آنکه برای انسان نشاط آور است، باعث نزول رحمت بر انسان نیز می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار