سعید سبحانی گفت: در کمیسیون رسیدگی به تخلفات ماده ۱۱ رانندگان، به ۲۷ پرونده رسیدگی و ۳۲ مورد آراء صادر شد که منجر به ۳۱ مورد تذکر کتبی شده است.
وی افزود: در کمیسیون رسیدگی به تخلفات ماده ۱۲ شرکتهای حملونقل نیز ۱۴۴ تخلف مورد بررسی قرار گرفت و از ۲۴ مورد آراء صادر شده، یک شرکت تبرئه و به یک شرکت تذکر کتبی داده شد همچنین ۲۱ شرکت مشمول جریمه نقدی و یک شرکت مشمول تعطیلی ۳ تا ۶ ماه شدند.
سبحانی گفت: عمدهترین تخلفات شرکتهای حمل و نقل کالا و مسافر برون شهری در کمیسیون ماده ۱۲، صدور بارنامه یا صورت وضعیت به صورت صوری یا غیر واقعی، عدم درج نرخ واقعی حمل در بارنامههای صادره، صدور صورت وضعیت بدون اخذ کد رهگیری، درج نکردن نرخ نامه در معرض دید مسافران، عدم عرضه بلیت به مسافران و رعایت نکردن ضوابط و دستورالعملهای حمل و نقلی بوده است.
سبحانی همچنین عمده تخلفات رانندگان طرح شده در کمیسیون ماده ۱۱ را جابجایی بار بدون بارنامه یا صورت وضعیت و حمل بار یا مسافر با ناوگان فاقد تجهیزات ایمنی برشمرد و گفت: کاربران میتوانند نظر، پیشنهاد، انتقاد یا شکایت خود را از طریق سامانه گویای ۱۴۱ منعکس و پیگیری کنند.