اجرای وقف مشارکتی در آستان قدس رضوی

مدیر توسعه وقف و مشارکت‌های اجتماعی بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی گفت: با اجرای طرح وقف مشارکتی، امکان مشارکت همه مردم در توسعه حرم رضوی فراهم شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا اصغری در حاشیه آئین تجلیل و تکریم واقفان رضوی غرب کشور در تبریزگفت: مدل وقف مشارکتی با این شعار که همه می‌توانند واقف رضوی شوند برای مشارکت آحاد مردم در ساخت رواق زیرسطحی صحن پیامبر اعظم (ص) و بست شیخ بهایی حرم رضوی اجرا می‌شود.

وی حداقل مبلغ برای مشارکت در طرح وقف مشارکتی را یک میلیون تومان عنوان کرد و گفت: در اجرای این طرح هر کس به هر مقداری می‌تواند مشارکت کند که این روش وقف با استقبال زیادی مواجه شده است.

وی با بیان اینکه آنچه آستان قدس رضوی دارد یا نذر است یا وقف، خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اقبال به وقف رضوی با شعار نهضت وقف رضوی افزایش زیادی یافته است و علاقه‌مندان و عاشقان حضرت رضا (ع) از اقشار مختلف سراسر کشور بخشی یا تمام اموال خود را تقدیم آن حضرت می‌کنند.

مدیر توسعه وقف و مشارکت‌های اجتماعی بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی  مدل وقف وکالتی را یکی دیگر از روش‌های اجرایی کردن وقف پول در آستان رضوی بیان کرد و افزود: در این روش، واقف مبلغ مورد نظر را در اختیار آستان قدس رضوی قرار می‌دهد و این آستان مقدس به وکالت از واقف، آن را صرف امور مختلف همچون زائرسرا و زائرشهر رضوی می‌کند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا اصغری اضافه کرد: تلاش می‌کنیم قلمرو‌های جدیدی برای عاشقان حضرت ارائه دهیم که هر کس که آرزو دارد نامش به عنوان واقف در فهرست واقفان رضوی ثبت شود واقف رضوی بشود.

وی ادامه داد: سعی میکنیم در حوزه‌های مختلف از جمله وقف سلامت، فرهنگی، اجتماعی، علم و فناوری و عمران و خدمات حرم نیات واقفان را طبقه بندی و اجرا کنیم.

در این مراسم از ۲۲ نفر از واقفان آستان قدس رضوی غرب کشور از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، همدان، اردبیل و کرمانشاه تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.