چمران:

پایانه شرق باید در وعده مقرر تکمیل و بهره‌برداری شود

رئیس شوراى شهر تهران با بیان اینکه پایانه شرق باید در وعده مقرر تکمیل و بهره‌برداری شود، گفت: عملیات عمرانی این پایانه در حال انجام است.

مهدی چمران در یکصد و نود و نهمین جلسه شورای شهر تهران گفت: باید پایانه شرق در وعده مقرر تکمیل و بهره‌برداری شود، بنده از روند مثبت یا منفی کار اطلاعی ندارم اما در جریان هستیم که عملیات عمرانی در حال انجام است.

چمران با اشاره به کاهش تعداد اتوبوس‌های تولید داخل در قرارداد منعقد شده با مدیریت شهری از سه هزار به دو هزار و ۵۰۰ دستگاه، یادآور شد: فکر نمی‌کنیم حتی میزان تامین به دو هزار اتوبوس نیز برسد. متاسفانه خودروسازان نتوانستند اتوبوس‌های مورد نیاز را تحویل دهند و بهترین کارخانه گفته که ۵۰ اتوبوس تحویل می‌دهد و چون خوش قول است این تعداد را تحویل خواهد داد اما دیگران به وعده خود عمل نکرده‌اند و فکر نمی‌کنیم تا پایان سال به هزار دستگاه نیز برسد.

چمران با بیان اینکه قیمت‌های اعلامی از سوی تولیدکنندگان داخلی برای قرارداد با چینی‌ها جهت واردات اتوبوس با قیمتی که در سفر به چین مطرح شد بسیار متفاوت است، گفت: البته مقداری باید به تولیدکنندگان حق داد چون ۱۰ تا ۱۲ سال خط تولید آن‌ها تعطیل بوده و تا این خط راه‌اندازی شود زمان‌بر خواهد بود. هرچند معتقدم اگر می‌خواستند می‌توانستند تولید کنند. 

وی ادامه داد: با چینی‌ها قرارداد بسته و تاکید شد که اتوبوس‌ها در همکاری با تولیدکنندگان داخلی تولید شود اما چون ما عجله داریم و کارخانجات چینی در یک شیفت ۴۵۰ اتوبوس می‌سازند تصمیم گرفتیم اتوبوس بخریم تا مردم در باد و باران و سرما و گرما منتظر نمانند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
مهندس عمران
آخرین اخبار