مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته تمامی اماکن تفریحی گردشگری مشهد و طرقبه- شاندیز مورد بازدید و بازرسی دقیق قرار گرفت و جریان گاز ۴۹ مجموعه متخلف قطع شد.

حسن افتخاری مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: در این بازدید‌ها ۱۸۰ تذکر و و ۷۵ مورد اخطار نیز صادر شد و گرماتابش و دیگر وسایل گرمایشی غیرمجاز آنان جمع آوری شد. از مجموع ۴۹ مجموعه متخلف ۴۱مورد در طرقبه شاندیز و هشت مجموعه مربوط به مشهد است.

او افزود: وصل مجدد جریان گاز منوط به جمع آوری تجهیزات ممنوعه و ارایه تعهد کتبی مالک مبنی بر عدم تکرار موضوع خواهد بود و طبق قانون استفاده از وسایئل گرمایشی انرژی‌بر در فضای باز ممنوع است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی ادامه داد: استفاده مراکز گردشگری، رستوران‌ها، کافی شاپها، اماکن تجاری، محل‌های پذیرایی و تالار‌ها از وسایل گرمایشی انرژی بر همانند گرماتابش، شعله زیرتخت آلاچیق ها، آتشدان، شعله تزیینی رستورانی و هرگونه لوله کشی جدید ممنوع است و مشترکان موظف به جمع آوری این تجهیزات هستند.

افتخاری بیان کرد: شهروندان در صورت مواجهه با استفاده مراکز تجاری به ویژه فست‌فود‌ها یا رستوران‌های خیابانی از وسایل گرمایشی در فضا‌های روباز می‌توانند با مراجعه به سایت شرکت گاز استان خراسان رضوی به آدرس https://nigc-khrz.ir/ و کلیک بر روی پنجره "نظارت همگانی-مصرف بهینه" تخلف این مراکز را ثبت کنند همچنین سامانه تلفنی ۱۹۴ مرکز امداد شرکت گاز نیز آماده گزارش‌های مردمی در این حوزه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.