معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمانشاه از آغاز رصد تخلفات انتخاباتی در کرمانشاه خبر داد و گفت : گزارشاتی از تخلفات انتخاباتی در کرمانشاه واصل شده که عمدتا به دلیل نبود آشنایی کاندیدا‌ها با قوانین و جرائم انتخاباتی بوده است.

نیکزاد عباسی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمانشاه با اشاره به در پیش بودن دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت : در این راستا شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در تمام دادسرا‌ها و دادگاه‌های مرکز استان و شهرستان‌ها تشکیل شده است.

وی افزود: رصد تخلفات انتخاباتی در کرمانشاه آغاز شده و تاکنون هم گزارشاتی در این رابطه واصل شده که عمدتا ناشی از عدم آشنایی کاندیدا‌ها با قوانین بوده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان به اصلاحات قانون انتخابات کشور در مرداد امسال اشاره کرد و گفت: طبق این اصلاحات قانونگذار ستاد‌های پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی را پیش بینی کرده است.

وی با بیان اینکه این ستاد‌ها در سطح ملی و استانی تعریف شده، ادامه داد: ستاد‌های پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی در دادگستری‌های کل استان‌ها به ریاست رئیس کل دادگستری، دبیری معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و عضویت تعدادی دیگر از نهاد‌ها و دستگاه‌ها تشکیل شده است.

عباسی به پنج راهبرد اصلی این ستاد‌ها هم اشاره کرد و گفت: ارتقاء سطح آگاهی مردم از طریق تبیین و تشریح قانون با رویکرد پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی یکی از این راهبرد‌ها است.

وی افزود: راهبرد دیگر توجیه، ارشاد، هشدار و انذار به ستاد‌های انتخاباتی، اشخاص حقیقی، حقوقی، تشکل ها، احزاب و نیز نامزد‌های انتخاباتی با رویکرد پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی است.

دبیر ستاد استانی پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی در کرمانشاه تصریح کرد: نظارت بر اجرای قوانین انتخاباتی قبل، حین و بعد از برگزاری انتخابات، رسیدگی فوری و خارج از نوبت به جرائم و تخلفات انتخاباتی و نیز بکارگیری تمام ظرفیت‌ها به منظور پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی از دیگر رویکرد‌هایی است که در این ستاد در پیش داریم.

وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به اصلاحاتی که در قانون انتخابات مجلس بوجود آمده، ممکن است مردم و کاندیدا‌ها نسبت به تغییرات ایجاد شده در این قانون آگاهی چندانی نداشته باشند، لذا یکی از اولویت‌های فعلی ما ارتقاء سطح آگاهی‌های عمومی با اطلاع رسانی است.

عباسی در پایان اظهار امیدواری کرد که صدا و سیما و رسانه‌های استان در این زمینه همکاری لازم را با ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی داشته باشند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.