خبرگزاری مرکزی کره شمالی اعلام کرد که کمک به اوکراین «یک اقدام به خودکشی و جنایت جنگی» است که درگیری را طولانی می‌کند.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی در مقاله‌ای تحت عنوان «کمک نظامی بی پروا به اوکراین یک اقدام انتحاری است که منجر به فاجعه می‌شود» نوشت: «کمک نظامی به زلنسکی دست نشانده (رئیس جمهور اوکراین)، که با تبدیل شدن به خدمتگزار وفادار ایالات متحده، جنگ نیابتی ناعادلانه‌ای را علیه روسیه و شهروندانش به راه انداخته است، اقدام به خودکشی و جنایت جنگی است و جنگ خونین اوکراین را طولانی خواهد کرد.»

در این مقاله که «رو جو هیون» تحلیلگر این کشور نوشته شده است، از کره جنوبی به دلیل «تامین غیرمستقیم» گلوله‌های ۱۵۵ میلی متری برای اوکراین انتقاد شده است؛ پیشتر روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» گزارش داد که اوکراینی‌ها مقادیر بی سابقه‌ای از آن‌ها را دارند.

این تحلیلگر افزود: ادامه جنگ تبعیت بیشتر از آمریکاست که حتی غرب را هم مات و مبهوت کرده چراکه ترس از روسیه تا بطن آن نفوذ کرده است.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در ۴ دسامبر گزارش داد که تامین غیرمستقیم گلوله‌های ۱۵۵ میلی متری از کره جنوبی به اوکراین بیشتر از میزان کمک ارائه شده اروپا است.

این در حالی است که سئول مدعی است که موضعش دربرابر جنگ اوکراین تغییر نکرده است و این کشور تسلیحات مرگبار به اوکراین ارائه نمی‌کند.

روزنامه Dong-A Ilbo همزمان با اولین سال آغاز جنگ اوکراین گزارش داد که کره جنوبی حدود ۵۰۰ هزار گلوله ۱۵۵ میلی متری را برای پر کردن زرادخانه‌های آمریکایی که به دلیل کمک به اوکراین خالی شده بود، به ایالات متحده عرضه می‌کند. علاوه بر این، شبکه تلویزیونی MBC کره جنوبی گزارش داد که حداقل ۳۰۰ هزار گلوله توپ ۱۵۵ میلی متری از ذخایر نیرو‌های مسلح کره جنوبی به پایگاه‌های ایالات متحده در آلمان ارسال شده است.

در ماه آوریل، اسناد محرمانه‌ای فاش شد که کیم سونگ هان، رئیس اداره امنیت ملی کره جنوبی، پیشنهاد داده است به جای تحویل مستقیم به اوکراین، ۳۳۰ هزار گلوله توپ ۱۵۵ میلی متری به لهستان ارسال کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار