واکنش پیونگ یانگ به استاندارد‌های دوگانه واشنگتن درباره پرتاب ماهواره نظامی

کره شمالی امروز دوشنبه از ایالات متحده به دلیل «استاندارد‌های دوگانه» در مورد پرتاب ماهواره‌های نظامی انتقاد کرد.

خبرگزاری مرکزی کره به نقل از یک سخنگوی اداره ملی فناوری هوافضای کره شمالی گزارش داد که پیونگ یانگ امروز دوشنبه از ایالات متحده به دلیل «استاندارد‌های دوگانه» در مورد پرتاب ماهواره‌های نظامی و شناسایی انتقاد کرد.

این مقام که به نام وی اشاره‌ای نشده است گفت که آمریکا پرتاب ماهواره نظامی کره شمالی را محکوم می‌کند در حالی که خودش چند روز قبل به کره جنوبی در پرتاب ماهواره جاسوسی نظامی از کالیفرنیا کمک کرد.

در اول دسامبر، اسپیس ایکس «ماهواره ۴۲۵ پرواز ۱» سئول را پرتاب کرد، در حالی که پیونگ یانگ دیروز دفتر عملیات ماهواره‌ای را پس از پرتاب ماهواره نظامی خود در ۲۱ نوامبر افتتاح کرد. این دفتر به عنوان یک «سازمان اطلاعات نظامی مستقل» عمل خواهد کرد که اطلاعات آن با دولت و ارتش کره شمالی به اشتراک گذاشته می‌شود و کاربرد «بازدارندگی از جنگ» دارد. وزارت دفاع کره شمالی همچنین اعلام کرد که انتظار دارد با تکمیل موضع نظامی این کشور قدرت بازدارندگی این کشور افزایش یابد.

وزارت دفاع کره شمالی روز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که هرگونه مداخله آمریکا در عملیات ماهواره‌ای پیونگ یانگ در فضا اعلام جنگ تلقی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار