افتتاح بیمارستان عروسکی در مرکز درمانی کودکان اکبر مشهد

رئیس بیمارستان مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی اکبر گفت: این طرح با هدف کاهش اضطراب کودکان در محیط‌های درمانی برای سومین سال متوالی طی روز‌های ۱۴ تا ۱۶ آذرماه در این برپا شد.

علی جعفری رئیس بیمارستان مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی اکبر گفت: بیمارستان عروسکی یکی از طرح‌های خوب دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که در سال‌های گذشته توسط دانشجویان دانشکده پزشکی و با هدف کاهش اضطراب کودکان در محیط‌های درمانی اجرا شده است و اکنون پس از پاندمی کرونا برای سومین سال متوالی اجرا می‌شود.

او افزود: در قالب پروژه یاد شده طی مدت سه روز حدود ۱۵۰ نفر از دانشجویان دختر و پسر دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رشته‌های دندانپزشکی، پزشکی و پرستاری و ... بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ کودک سه تا ۶ سال را زیر پوشش برنامه‌های آموزشی خود قرار می‌دهند.

رئیس بیمارستان مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کودکان اکبر ادامه داد: هدف از این طرح رفع اضطراب کودکان از محیط درمان، روپوش سفید و همچنین تعامل بیشتر دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی با کودکان است.

جعفری بیان کرد: بیمارستان عروسکی در قالب بازی درمانی انجام می‌شود به طوریکه کودکان، پدر و مادر عروسک‌های خود می‌شوند و آن‌ها را نزد پزشک می‌آورند و درمان‌های نمادین برای آن‌ها انجام می‌شود و بدین صورت کودک در مواجهه با محیط درمان اضطراب کمتری پیدا می‌کند و از طرفی احساس مسئولیت پذیری را نیز تجربه می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
آرامش بخش ترین چیز برای بچه ها و کلا مریضا بوسیدنه