پوشش بیمه‌ای بیماران صعب العلاج افزایش یافت

هم اکنون ۱۲ هزار بیمار صعب العلاج از خدمات بیمه سلامت در خراسان جنوبی بهره مندند.

مدیرکل بیمه سلامت استان گفت: سازمان بیمه سلامت برای حمایت، کاهش پرداخت از جیب و جبران بخشی از هزینه درمان ۱۰۷ بیماری خاص و صعب العلاج اقدام کرده است و در استان نیز فعالیت‌های خوبی در این خصوص انجام شده که منجر به شناسایی بیش از ۱۲ هزار بیمار خاص و صعب العلاج از آبان پارسال تاکنون شده است.

اربابی بسته خدماتی بیماران خاص و صعب العلاج در صندوق بیماران خاص را شامل پرداخت هزینه ویزیت، دارو، خدمات پزشکان، خدمات پاراکلینیک و توانبخشی اعلام کرد.

وی با بیان اینکه بیماران خاص و صعب العلاج برای بهره مندی از مزایا و خدمات این صندوق می‌توانند در سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران ثبت نام و یا به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مراجعه کنند افزود: تمام این بیماران باید در صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج عضو شوند تا صد درصد هزینه‌های بسته خدمتی این بیماران در بخش‌های دولتی و ۸۰ درصد هزینه‌ها در بخش خصوصی پرداخت شود.

مدیر کل بیمه سلامت استان گفت: حدود هزار بیمار مبتلا به سرطان نیز در استان وجود دارد که براساس قواعد صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج بیمه سلامت می‌توانند در این صندوق عضو و از خدمات آن بهره‌مند شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.