مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی از قرار گرفتن مشاوره‌های روانشناسی تحت پوشش بیمه سلامت خبر داد.

اربابی مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت خدمات روانشناسی هم اکنون تحت پوشش بیمه‌ای است و چند روز است که در ابلاغیه جدید آمده است که مشاوره‌های روانشناسی نیز در سبد بیمه‌ای قرار گرفته اند.

او افزود: به دنبال این ابلاغیه پیگیر عقد قرارداد با پزشکان روانشناس در استان هستیم و هم اکنون اجرای این قانون برای پزشکان روانشناس الزامی است.

اربابی در ادامه بیان کرد: همچنین قرار است وزارت بهداشت ۳ خدمت جدید در طب ایرانی را برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه‌ای اعلام کند که ظرف چند روز آینده این خدمات اعلام و قوانین آن ابلاغ می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی به نظام ارجاع و پزشک خانواده اشاره کرد و ادامه داد: در نظام اجرا و پزشک خانواده، مراجعات اورژانسی نیاز به رفتن پیش پزشک خانواده ندارد و افراد در مواقع اورژانسی می‌توانند مستقیماً به بیمارستان‌ها مراجعه کنند.

او عنوان کرد: بیش از ۱۰۰ پزشک در مراکز بهداشت روستایی خدمات نظام ارجاع و پزشک خانواده را انجام می‌دهند و مشکلی در این مورد نداریم و در سطح شهری نیز مراکز بهداشت با کمبود و ضعف‌های کوچکی مواجه هستند.


بیشتر بخوانید


اربابی اظهار کرد: از یک سال پیش که طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده در استان شروع شد در شهر‌های بزرگ ۴۵ پزشک اعلام آمادگی کردند، اما از وضعیت مراجعان و اینکه باید خودشان بیمار را فراخوان می‌کردند رضایت نداشتند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: برنامه‌ای که برای نظام ارجاع و پزشک خانواده چیده شد نواقصی داشت و وزارت بهداشت در حال چیدن برنامه جدید است که با در نظر گرفتن نواقص قبلی، برنامه‌ای جامع و کامل در این مورد تنظیم کند.

او در ادامه از مردم خواست تا با شماره‌گیری ستاره ۱۶۶۶ مربع از وضعیت بیمه خود مطلع شوند و در صورتی که بیمه نیستند به مراکز بیمه سلامت مراجعه کرده و از مزایای آن بهره‌مند شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار