بازپرس شعبه ویژه جرائم پزشکی دادسرای عمومی و انقلاب استان کرمانشاه با اشاره به وضعیت تخلفات حوزه پزشکی در کرمانشاه، گفت : طی مدت سه سال گذشته به بیش از ۳۰۰ پرونده تخلف پزشکی در استان رسیدگی شده است.

صفری بازپرس شعبه ویژه جرائم پزشکی دادسرای عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در نشست پیشگیری از جرایم حوزه پزشکی گفت : بیشترین تخلفات پزشکی که در استان رخ می‌دهد در حوزه قصور پزشکی و فرار مالیاتی است.

بازپرس شعبه ویژه جرائم پزشکی دادسرای عمومی و انقلاب استان تصریح کرد: در بحث تخلفاتی که مربوط به قصور پزشکی بوده، باتوجه به رویکرد دستگاه قضایی مبنی بر لزوم حفظ کرامت و شئون پزشکان، حتی یک نفر از پزشکان هم برای یک ساعت بازداشت نشده‌اند که نشان از تعامل دستگاه قضایی با پزشکان دارد. 

وی اعلام کرد: در بحث تخلفاتی که مربوط به حوزه فرارمالیاتی است هم علیرغم اینکه تعداد پرونده‌های آن زیاد نیست، اما همین تعداد کم هم زیبنده جامعه پزشکی نیست و انتظار می‌رود که مسئولین این حوزه برای آن چاره‌اندیشی داشته باشند.

صفری با بیان اینکه فرار مالیاتی پزشکان علاوه بر سختی‌هایی که به بیماران وارد می‌کند، مفاسد دیگری را هم بدنبال دارد، گفت: اخیرا پرونده‌ای داشتیم که در آن فردی در محل پارکینگ شهرداری اقدام به خرید و فروش پول می‌کرد، بگونه‌ای که هر ۲۰۰ هزار تومان را به مردم ۲۲۰ هزار تومان می‌فروخت.

وی یادآورشد: این موضوع علاوه بر اینکه مشکل شرعی دارد، تضییع شدن حقوق مردم نیز به شمار می‌رود.

بازپرس شعبه ویژه جرائم حوزه پزشکی در ادامه در خصوص تخلفات مربوط به دخالت در حوزه پزشکی هم گفت: در حال حاضر تعداد زیادی مراکز غیر مجاز کاشت مو، بوتاکس، لیزر و ... وجود دارد که با تعدادی از آن‌ها هم برخورد صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: این امور تنها باید از طرف پزشکان انجام شود، لذا با همکاری دانشگاه و سازمان نظام پزشکی مورد بررسی قرار گرفته و با آن‌ها برخورد شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.