اگرچه OpenAI کاربران سازمانی را ترغیب میکند تا از هوش مصنوعی بهره ببرند، اما یکی از مدیران این شرکت میگوید مردم نباید انتظار داشته باشند که این فناوری بهسرعت تجارت آنها را تغییر دهد.
«برد لایتکپ»، مدیر ارشد عملیات OpenAI، در مصاحبهای گفت که برخی افراد بیش از حد از قابلیتهای هوش مصنوعی تعریف میکنند؛ بعضیها گمان میکنند که هوش مصنوعی در یک چشمبرهمزدن میتواند تغییرات اساسی در کسبوکارشان ایجاد کند؛ درحالیکه واقعیت چنین نیست.
براساس مصاحبه CNBC با مدیر ارشد عملیات OpenAI، نباید انتظار داشت که هوش مصنوعی بتواند بهاینزودیها کسبوکارها را متحول کند. لایتکپ گفت شرکتها انتظار دارند که هوش مصنوعی مولد بسیاری از مشکلات را حل کند، هزینهها را به شکل چشمگیری کاهش دهد و در صورت بروز مشکل، رشد را به شرکت بازگرداند. او گفت که اگرچه هوش مصنوعی میتواند کارها را بهبود دهد، اما با کمک آن هنوز نمیتوان مشکلات را کاملاً حلوفصل کرد، چون این فناوری هنوز در مراحل ابتدایی است.
هوش مصنوعی سازمانی ChatGPT و انتظارات بالای شرکتها از آن
OpenAI نسخه سازمانی چتبات محبوب ChatGPT را نیز عرضه کرده و وعده داده است که این هوش مصنوعی از دادههای اختصاصی و حساس شرکتها محافظت میکند. لایتکپ گفت این شرکت هنوز مشغول بررسی لیست انتظار طولانی کسبوکارها برای دسترسی به نسخه سازمانی ChatGPT است.
مصرفکنندگان و سازمانها، پس از تبلیغات گسترده شرکتهای فناوری برای هوش مصنوعی بهعنوان راهی جهت آسانترکردن کارها، از این فناوری بسیار استقبال کردند. از سویی نگرانی این سازمانها در مورد انتشار ناخواسته اطلاعات، توسعهدهندگانی مانند OpenAI، مایکروسافت و آمازون را وادار کرد تا نسخههای سازمانی مدلهای هوش مصنوعی مولد با امنیت بیشتر را عرضه کنند.
با اینحال، برخی کارمندان در شرکتهایی که از هوش مصنوعی استفاده میکنند، ناراضی هستند و میگویند هوش مصنوعی کارها را آسانتر نکرده است. برای مثال، یک چتبات بانکی که با کمک OpenAI ساخته شده چندان مورد استقبال مشتریان قرار نگرفته است، زیرا مردم همچنان ترجیح میدهند بهجای هوش مصنوعی، با یک فرد برای کسب اطلاعات ارتباط بگیرند.