گوگل احتمالاً تا چند روز دیگر پیش‌نمایش مدل هوش مصنوعی Gemini را ارائه می‌کند

مدل هوش مصنوعی Gemini یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های هوش مصنوعی گوگل است که به‌طور مستقیم با مدل GPT-۴ از شرکت OpenAI رقابت خواهد کرد.

با وجود اینکه چند روز پیش گفته شد گوگل عرضه عمومی مدل هوش مصنوعی جمینای (Gemini) را تا اوایل سال ۲۰۲۴ به تعویق انداخته است، اما حالا گزارش یک منبع آگاه ادعا می‌کند که پیش‌نمایش این مدل ممکن است در چند روز آینده نشان داده شود.

به گزارش وب‌سایت اینفورمیشن، گوگل برگزاری رویداد‌های حضوری برای معرفی مدل هوش مصنوعی جمینای را عقب انداخته است، اما ظاهراً درنظر دارد تا در طول روز‌های آینده، پیش‌نمایشی مجازی از این ابزار قدرتمند را نشان دهد.

مدل هوش مصنوعی Gemini یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های هوش مصنوعی گوگل است که به‌طور مستقیم با مدل GPT-۴ از شرکت OpenAI رقابت خواهد کرد و گفته می‌شود که قرار است قوی‌تر از این مدل باشد. بااین‌حال، «ساندار پیچای»، مدیرعامل گوگل، ظاهراً رویداد‌های رونمایی از این مدل را به تأخیر انداخته بود تا بهینه‌سازی‌های بیشتری روی جمینای صورت بگیرد.

پیش‌نمایش مجازی هوش مصنوعی Gemini گوگل احتمالاً در راه است

با توجه به اینکه فشار زیادی روی گوگل وجود دارد تا از رقبا در حوزه هوش مصنوعی عقب نماند، این پیش‌نمایش مجازی می‌تواند اندکی به این شرکت کمک کند تا حداقل وضعیت خود را در بازار مشخص نماید. گوگل پارسال نیز پس از موفقیت چشمگیر ChatGPT، به‌سرعت رویدادی برگزار کرد تا از ابزار‌های هوش مصنوعی جدیدش پرده بردارد، اما آن رویداد محتوای خاصی نداشت.

حالا باید ببینیم که این پیش‌نمایش چه شرایطی خواهد داشت و چه اطلاعاتی را درباره مدل هوش مصنوعی جمینای به ما اعلام می‌کند. این مدل یک مدل چندوجهی است، یعنی می‌تواند تصویر، صدا و متن را به‌صورت هم‌زمان پردازش کند.

گوگل در ماه‌های اخیر تلاش زیادی کرده است تا قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مولد را به محصولات گوناگون خود بیاورد. اما چت‌بات بارد موفقیت زیادی در جلب رضایت کاربران نداشته است. ChatGPT همچنان محبوب‌ترین چت‌بات هوش مصنوعی بازار است، ولی گوگل انتظار دارد که با جمینای بتواند پاسخ مناسب‌تری به رقبا دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار